Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Мистецтвознавство / Музичне мистецтво


Петрова Ольга Володимирівна. Англійська комічна опера середини ХХ століття в контексті національної художньої традиції : Дис... канд. мистецтвознавства: 17.00.03 / Національна музична академія України ім. П.І.Чайковського. — К., 2006. — 231арк. — Бібліогр.: арк. 184-202.



Анотація до роботи:

Петрова О.В. Англійська комічна опера середини ХХ століття в контексті національної художньої традиції. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства за спеціальністю 17.00.03. – Музичне мистецтво. – Одеська державна музична академія імені А.В.Нежданової, Одеса, 2006.

Оперна творчість провідних англійських композиторів ХХ століття Б.Бріттена, М.Тіппета та Х.Бертвістла розглядається в дисертації як значне мистецьке явище даної доби. Оперні твори, що належать до комічного жанру, досліджуються з точки зору виявлення в них специфіки комічного та з’ясування ролі національного фактору. В «Альберті Херінзі» Б.Бріттена простежується зв’язок із сатиричною лінією англійського мистецтва, традиціями «Опери жебраків», образами англійського соціально-побутового та моралістичного роману, творчістю У.Хогарта, Р.Шерідана, Ч.Діккенса. У «Весіллі в Іванів день» М.Тіппета виявляється глибоке шекспірівське коріння (завдяки порівнянню зі «Сном літньої ночі») та його вплив на трактування комічного в опері, а також – зв’язок з творчістю представників національної літературної школи ХХ століття (Т.Еліота, Б.Шоу, Д.Джойса, У.Б.Йейтса). У «Панчі та Джуді» Х.Бертвістла акцентується глибокий зв’язок із традиціями народного англійського театру, що обумовив втілення комічного у гострогротесковій модифікації.

В роботі аналізуються також різнобічні зв’язки опер з національною музичною традицією, зокрема, творчістю Г.Персела, інструментальною та мадригальною музичною культурою єлизаветинської епохи, жанром «маски», паралельними у часі та стилі культурно-мистецькими явищами середини ХХ ст.

Публікації автора:

1. Петрова О. Б.Бріттен та М.Тіппет у контексті англійської музичної культури ХХ століття // Українська та світова музична культура: сучасний погляд: Науковий вісник НМАУ ім.П.І.Чайковського. Вип. 43, кн.2. – К.: НМАУ, 2005. – С.155-163.

2. Петрова О. Опера М.Тіппета «Весілля в Іванів день» у контексті національної літературної традиції // Київське музикознавство. Вип.10. – К.: КДВМУ ім.Р.М.Глієра, 2003. – С.180-189.

3. Петрова О. Б.Бріттен «Альберт Херінг» (до питання музичної драматургії) // Теоретичні питання культури, освіти та виховання. Вип.21. – К.: КНЛУ, НМАУ ім. П.І.Чайковського, 2002. – С.207-211.

4. Петрова О. М.Тіппет «Весілля в Іванів день» (до питання спадкоємності національних художніх традицій) // Художня цілісність як феномен музичної творчості та виконавства: Науковий вісник НМАУ ім. П.І.Чайковського. Вип.48. – К.: НМАУ, 2005. – С.117-125.

5. Петрова О. Опера Х.Бертвістла «Панч та Джуді»: специфіка втілення комічного у творі // Київське музикознавство. Вип. 17. – К.: КДВМУ ім.Р.М.Глієра, 2005. – С.54-63.

6. Петрова О. Опера М.Тіппета «Весілля в Іванів день» (специфіка жанру та деякі особливості музичної драматургії твору) // Київське музикознавство. Вип.14. – К.: КДВМУ ім.Р.М.Глієра, 2004. – С.152-159.