Анотація до роботи:
Петрова О.В. Англійська комічна опера середини ХХ століття в контексті національної художньої традиції. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства за спеціальністю 17.00.03. – Музичне мистецтво. – Одеська державна музична академія імені А.В.Нежданової, Одеса, 2006. Оперна творчість провідних англійських композиторів ХХ століття Б.Бріттена, М.Тіппета та Х.Бертвістла розглядається в дисертації як значне мистецьке явище даної доби. Оперні твори, що належать до комічного жанру, досліджуються з точки зору виявлення в них специфіки комічного та з’ясування ролі національного фактору. В «Альберті Херінзі» Б.Бріттена простежується зв’язок із сатиричною лінією англійського мистецтва, традиціями «Опери жебраків», образами англійського соціально-побутового та моралістичного роману, творчістю У.Хогарта, Р.Шерідана, Ч.Діккенса. У «Весіллі в Іванів день» М.Тіппета виявляється глибоке шекспірівське коріння (завдяки порівнянню зі «Сном літньої ночі») та його вплив на трактування комічного в опері, а також – зв’язок з творчістю представників національної літературної школи ХХ століття (Т.Еліота, Б.Шоу, Д.Джойса, У.Б.Йейтса). У «Панчі та Джуді» Х.Бертвістла акцентується глибокий зв’язок із традиціями народного англійського театру, що обумовив втілення комічного у гострогротесковій модифікації. В роботі аналізуються також різнобічні зв’язки опер з національною музичною традицією, зокрема, творчістю Г.Персела, інструментальною та мадригальною музичною культурою єлизаветинської епохи, жанром «маски», паралельними у часі та стилі культурно-мистецькими явищами середини ХХ ст. |