Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Мистецтвознавство / Музичне мистецтво


Ігнатченко Ірина Георгіївна. Автодескриптивний текст у музиці та метод його дослідження у творчості І.С.Баха : Дис... канд. мистецтвознавства: 17.00.03 / Харківський держ. ін-т мистецтв ім. І.П.Котляревського. — К., 2003. — 208арк. — Бібліогр.: арк. 199-208.



Анотація до роботи:

Ігнатченко І.Г. Автодескриптивний текст у музиці та метод його дослідження в творчості І.С.Баха. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства за спеціальністю 17.00.03 – Музичне мистецтво. – Національна музична академія України ім.П.І.Чайковського, Міністерство культури і мистецтв України, Київ, 2003.

Дисертацію присвячено проблемі вивчення однієї з типових форм художнього тексту в музиці перехідних історико-стильових періодів, яку пропонується визначати як автодескриптивний текст (скорочено – АДТ). Його специфіка полягає в результуючий репрезентативності найрізноманітніших музично-мовних елементів усього попереднього періоду в їх синхронно-діахронних зв’язках, які подаються a priori як дещо безпосередньо дане та таке, що не потребує роз’яснень. В цих текстах музично-мовний дискурс як узагальнення попереднього досвіду досягає граничної межі – дескрипції, яку неможливо ані спростувати, ані підтвердити.

Існування АДТ як особливого різновиду музичного тексту висуває потребу у розробці методу його дослідження, в якому враховувалися б новітні досягнення музично-аналітичної методології. Оскільки цей текст розглядується як об’єкт з інтенсіональним музично-мовним контекстом, то його дослідження спирається на відповідну методологічну базу, у який визначальним є смисловий аспект.

В роботі вперше запропоновано методику аналізу автодескриптивних текстів (АДТ-аналізу), яка репрезентує один з можливих різновидів сучасного текстологічного дослідження. Як прояв принципів конструювання АДТ в музиці в роботі розглянута епоха пізнього бароко, уособлена у творчості І.С.Баха, що показано у аналітичних етюдах.

Публікації автора:

  1. Художественное пространство в музыкальных стилях барокко и романтизма // Проблеми взаємодії мистецтва, педагогіки та теорії і практики освіти: Зб. наук праць. – Харків: Книж.видав. “Каравела”, 1998. – Вип.2. – С. 45-48.

  2. Принципи художньо-стильової еволюції в музиці: бароко та романтизм (постановка проблеми) // Київське музикознавство. – К.: КДВМУ ім. Р.М.Глієра, 2000.- Вип.3.-С.95-99.

  3. Функции и качество автодескриптивного текста в позднем творчестве И.С.Баха // Проблеми взаємодії мистецтва, педагогіки та теорії і практики освіти: Зб. наук праць. – Харків: Книж.видав. “Каравела”, 1999. – Вип.4. – С. 56-66.

  1. Співвідношення “автор-текст” на перехідних етапах розвитку музичної культури // Музика. –2001.-№6.- С.20.

  2. Про деякі особливості музичного мислення І.С.Баха (автодескриптивні тенденції пізнього періоду) // Актуальні проблеми музичного і театрального мистецтва: мистецтвознавство, педагогіка та виконавство: зб.матеріалів наук.-метод. конференції. –Вип.3.- Харків, ТОВ “Стиль”, 2001. – С.109-113.

  3. Про деякі суттєві ознаки автодескриптивного тексту в музиці (на прикладі творів І.С.Баха) // Проблеми взаємодії мистецтва, педагогіки та теорії і практики освіти: Зб. наук праць. – К.: Наук.світ, 2001. – Вип.7. – С. 60-66.

  4. Зміст поняття автодескриптивного тексту в музиці // Проблеми взаємодії мистецтва, педагогіки та теорії і практики освіти: Зб. наук праць. – К.: Наук.світ, 2002. – Вип.8. – С. 6-13.

  5. Автодескрипція у музичному тексті як синтез культурогенезу і особистості митця // Проблеми взаємодії мистецтва, педагогіки та теорії і практики освіти: Зб. наук праць. – К.: Наук.світ, 2002. – Вип.9. – С. 134-155.

  6. Автодескриптивний текст у музиці (на прикладі творів І.С.Баха) // Теоретичні і практичні питання культурології: українське музикознавство на зламі століть: Зб. наук. ст. – Мелітополь: вид-во “Сана”, 2002.- Вип.ІХ.- С.105-122.

  7. Про універсальні механізми смислопородження в музиці І.С.Баха // Освітні аспекти мистецтва та професійно-педагогічної діяльності: Зб.наук праць // Проблеми сучасного мистецтва і культури. – К.: Наук.світ, 2002.- С.43-52.

  8. Механізм комунікації в автодескриптивних текстах І.С.Баха // Культура України: Зб.наук праць. Мистецтвознавство. Філософія.– Харків: ХДАК, 2003.- С.113-123.