Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Мистецтвознавство / Музичне мистецтво


Садовнікова Олена Сергіївна. Авторський стиль Й.Брамса (теоретико-методологічний та аналітичний аспекти). : Дис... канд. наук: 17.00.03 - 2007.



Анотація до роботи:

Садовнікова О.С. Авторський стиль Й. Брамса (теоретико-методологічний та аналітичний аспекти). – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства за спеціальністю 17.00.03 – Музичне мистецтво. – Харківський державний університет мистецтв ім. І.П. Котляревського. – Харків, 2007.

Основним завданням дисертації є створення моделі стилю Брамса та відповідної методології. Ключовим обрано поняття авторський стиль, що категоріально осмислюється. Відповідаючи специфічності аналітичної позиції, воно дозволяє осягнути стиль композитора як феномен та встановити взаємовідповідність мовних закономірностей і глибинної сутності – світоспоглядальної позиції. Виявлення особливостей авторського стилю Брамса здійснюється на матеріалі його інструментальних творів шляхом аналізу властивостей смислу й специфіки смислорозгортання у просторово-часовій системі. Висновок про переважання просторовості дозволяє підпорядкувати загальновідомі явища стилю Брамса єдиному принципу множинності, що спирається на багатоаспектну логіку. Цей принцип відповідає багатомірності смислу в його нематеріальному вимірі та визначається поняттям об’єктивації. Подібна позиція є вираженням особистісного параметра стилю.

Отже, основною властивістю авторського стилю Брамса є споглядальна активність, що знаходить відбиття в логіці організації смислових планів його творів і, насамперед, у комунікативній настановності.

Публікації автора:

  1. Садовникова Е. Пространственные способы формирования музыкального времени в сочинениях И. Брамса // Метроритм-1: Колект. монографія / НАН України, ІМФЕ ім. М.Т. Рильського. Під ред. І.М. Юдкіна. – К.: ІМФЕ, 2002. – С. 102-105.

  2. Садовникова Е. «Стихи духовные» в музыкальном тексте И. Брамса // Науковий вісник Національної музичної академії України ім. П.І. Чайковського: Зб. статей. – К.: Вид. Київського держ. вищого муз. училища ім. Р.М. Глієра, 2003. – Вип. 28. Семантичні аспекти слова в музичному творі. – С. 139-144.

  3. Садовникова Е.С. К проблеме личностной коммуникации в музыкальном искусстве // Проблеми взаємодії мистецтва, педагогіки та теорії і практики освіти: Зб. наук. статей. – Харків: Стиль-Іздат, 2003. – Вип. 11. – С. 114-119.

  4. Садовникова Е. Формы смыслового времени-пространства в позднем романтизме (Р. Вагнер, И. Брамс) // Київське музикознавство: Зб. статей. – К.: Вид. Київського держ. вищого муз. училища ім. Р.М. Глієра, 2004. – Вип. 15. Культурологія та мистецтвознавство. – С. 159-167.

  5. Садовникова Е. Авторский стиль как интонируемое созерцание (К проблеме феномена стиля И. Брамса) // Науковий вісник Національної музичної академії України ім. П.І. Чайковського: Зб. статей. – К.: Вид. Київського держ. вищого муз. училища ім. Р.М. Глієра, 2004. – Вип. 38. Музичний стиль: теорія, історія, сучасність. – С. 139-145.

  6. Садовникова Е.С. Объективация как фактор смыслоразвертывания в условиях различных авторских позиций (на примере сравнительного анализа стилей И. Брамса и П. Чайковского) // Проблеми взаємодії мистецтва, педагогіки та теорії і практики освіти: Зб. наук. праць. – Харків: ХДУМ, 2004. – Вип. 14. Спадщина П.І. Чайковського на шляху у ХХІ століття. – С. 141-153.

  7. Садовникова Е. Геометрия смысла в Квинтете ор. 115 И. Брамса // Проблеми взаємодії мистецтва, педагогіка та теорії і практики освіти: Зб. наук. праць. – Харків: ХДУМ, 2006. – Вип. 17. – С. 278-290.