Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Державне управління / Теорія та історія державного управління


Конотопцева Юлія Володимирівна. Державно-управлінська еліта як чинник державотворення в Україні : Дис... канд. наук: 25.00.01 - 2009.



Анотація до роботи:

Конотопцева Ю.В. Державно-управлінська еліта як чинник державотворення в Україні. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата наук з державного управління за спеціальністю 25.00.01 - теорія та історія державного управління. - Харківський регіональний інститут державного управління при Президентові України. - Харків, 2009.

В дисертації досліджуються теоретичні засади та витоки формування державно-управлінської еліти як чинника державотворення. З’ясовується зміст поняття “державно-управлінська еліта”, її роль та характерні риси у сучасному державотворенні. Детально аналізується вплив державно-управлінської еліти на формування української державності та її стан на сучасному етапі розвитку держави. Визначаються необхідні умови функціонування та пропонуються критерії оцінки результативності діяльності державно-управлінської еліти, основні стереотипи у відносинах між людиною і державою, які формують негативне ставлення громадян до влади.

Одержані результати дисертаційного дослідження дозволяють вирішити важливе наукове завдання щодо визначення умов формування та функціонування державно-управлінської еліти як суб’єкта державотворення в сучасному українському суспільстві. Теоретичне та прикладне значення мають такі основні висновки та положення:

1. Систематизовано і уточнено визначення понять “еліта”, “управлінська еліта”, “державно-управлінська еліта”, що дозволило виділити як найбільш прийнятний для української дійсності інтегративний спосіб формування еліти (через актуалізацію інституту державної служби).

2. Порівняльний аналіз двох протилежних організуючих начал соціального порядку - довіра держави до громадянина або недовіра держави до громадянина – дозволяє переосмислити механізми взаємовідносин влади та суспільства, визначити як пріоритетні зв’язки, що ґрунтуються на взаємній довірі, коли державно-управлінська еліта стає служником громадянського суспільства, організатором надання ефективних і якісних соціальних послуг.

3. Аналіз нормативно-правової бази дозволяє зробити висновок про недостатню внормованість умов для діяльності державно-управлінської еліти. Оскільки державно-управлінська еліта є одним з найважливіших чинників державотворення, необхідно нормативно закріпити її визначення, ступінь відповідальності згідно з посадовими обов’язками, розробити стандарти якості функціонування.

4. Дослідження специфічних особливостей у розвитку українського державотворення та історичного досвіду функціонування еліти дозволяють виділити та обґрунтувати основні фактори щодо підвищення результативності діяльності державно-управлінської еліти України як чинника державотворення:

усвідомлення громадянами та державно-управлінською елітою об’єднавчої державотворчої ідеї, що ґрунтувалась би на патріотизмі населення та патріотично налаштованому державному управлінні;

формування позитивного іміджу держави та наявної державно-управлінської еліти;

упровадження сучасних соціальних технологій щодо оцінки діяльності державно-управлінської еліти;

забезпечення умов для формування кадрового потенціалу державно-управлінської еліти як генератора державотворчого процесу та ін.

5. Одна із провідних ролей у розвитку держави належить державно-управлінській еліті, від якості роботи якої залежить безпека держави, якість управлінських послуг та можливість досягнення добробуту громадянами власними зусиллями. Сьогодні Україна має достатній історичний досвід для побудови сучасної системи державного управління та створення умов функціонування еліти, критеріями якості та результативності діяльності якої можна вважати: її здатність забезпечити громадянам самостійні джерела життєзабезпечення у структурі їх доходів, відповідний рівень залучення непрацездатних груп громадян до праці, соціально-економічну привабливість України.

6. Формування державно-управлінської еліти є процесом з кількома етапами розвитку. Пріоритетним напрямом в утворенні якісної, здатної до результативної діяльності державно-управлінської еліти є дотримання правил її природної циркуляції, де ключовим є забезпечення технологій її змінності та спадковості.

7. Програмно-цільова організація державного управління вимагає удосконалення якості державно-управлінської еліти шляхом упровадження конкретних програм, формулювання відповідних цілей та визначення індикаторів з урахуванням моніторингу громадської думки стосовно ставлення громадян до влади; створення та підтримки позитивного іміджу державно-управлінської еліти; роботи з громадськими організаціями задля встановлення зворотного зв’язку та взаємодовіри; аналізу змін щодо кількості звернень громадян тощо.

Публікації автора:

  1. Конотопцева Ю.В. Оновлення управлінської еліти у процесі реформування політичної системи / Ю.В. Конотопцева // Теорія та практика державного управління. – Вип. 8. – Х. : Вид-во ХарРІ НАДУ “Магістр”, 2004. – С. 92–96.

  2. Конотопцева Ю.В. Свобода і соціальний порядок у розвитку суспільства: роль еліти / Ю.В. Конотопцева // Теорія та практика державного управління. – Вип. 2(11). – Х. : Вид-во ХарРІ НАДУ “Магістр”, 2005. – С. 237–241.

  3. Конотопцева Ю.В. Моделювання управлінської еліти в сучасному суспільстві / Ю.В. Конотопцева // Актуальні проблеми державного управління: зб. наук. пр. – №2 (28): У 2-х ч. – Ч. 1. – Х. : Вид-во ХарРІ НАДУ “Магістр”, 2006. – С. 262–268.

  4. Конотопцева Ю.В. Розвиток державно-управлінської еліти в Україні / Ю.В. Конотопцева // Актуальні проблеми державного управління: зб. наук. пр. – Вип. 4 (26). – Дніпропетровськ : Вид-во ДРІДУ НАДУ, 2006. – С. 74–82.

  5. Конотопцева Ю.В. Соціальна ідентифікація громадян як спосіб формування позитивного ставлення до державно-управлінської еліти України / Ю.В. Конотопцева // Теорія та практика державного управління. – Вип. 4(23). – Х. : Вид-во ХарРІ НАДУ “Магістр”, 2008. – С. 99–103.

  6. Конотопцева Ю.В. Демократизація системи владних відносин – основний шлях змінності еліти в Україні / Ю.В. Конотопцева // Політична реформа як засіб демократизації українського суспільства: матеріали наук.-практ. конференції. Харків, 18 квітня 2003 р. – Х. : Вид-во ХарРІ НАДУ “Магістр”, 2003. – С.71–73.

  7. Конотопцева Ю.В. Досвід структурування політичних систем європейських держав у визначенні шляхів оновлення управлінської еліти України / Ю.В. Конотопцева // Актуальні проблеми європейської та євроатлантичної інтеграції України: матеріали 3-ї регіональної наук.-практ. конф. – Дніпропетровськ, 18 травня 2006 р. – Дніпропетровськ : Вид-во ДРІДУ НАДУ, 2006. – С. 135–138.

  8. Конотопцева Ю.В. Адаптація технологій реформування органів державного управління Франції “Ligne organique de loi de finance” до застосування в умовах України / Ю.В. Конотопцева // Демократичні стандарти професійного навчання та діяльності публічних службовців: теорія та практика: матеріали міжнар. наук. конф. – Львів, 22 березня 2007 р. – Л. : Вид-во ЛРІДУ НАДУ, 2007. – С. 64–68.

  9. Конотопцева Ю.В. Результативність діяльності керівного складу органів державної влади / Ю.В. Конотопцева // Державне управління та місцеве самоврядування: матеріали ІХ Міжнародного конгресу 26-27 березня 2009 р. – Х. : Вид-во ХарРІ НАДУ “Магістр”, 2009. – С.210–211.