Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Педагогічні науки / Корекційна педагогіка (сурдопедагогіка та тифлопедагогіка, олігофренопедагогіка та логопедія)


Шебанова Віталія Ігорівна. Діагностика та корекція агресивної поведінки молодших школярів з порушенням психічного розвитку : Дис... канд. наук: 1 . 0. 0 - 2002.



Анотація до роботи:

Шебанова В.І. Діагностика та корекція агресивної поведінки молодших школярів з порушенням психічного розвитку. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.04 – медична психологія. – Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Київ, 2002.

Дисертація присвячена проблемі діагностики та корекції агресивної поведінки молодших школярів з порушеннями психічного розвитку. У досліджені проаналізовано різні психологічні підходи до феномену дитячої агресивності. Особливості дітей з порушеннями психічного розвитку розглядалися на основі саногенного підходу з урахуванням клінічних, психологічних та педагогічних позицій. Спеціальний розділ присвячений добору та теоретичному обґрунтуванню діагностичного інструментарію для виявлення особливостей агресивної поведінки у молодших школярів з порушеннями психічного розвитку. Автором запропоновано та апробовано методики: “Тест ситуацій” і “Опитувальник форм агресивного реагування”. Проведено аналіз даних констатуючого та формуючого експериментів. Встановлено, що перебільшення деструктивної агресії по реактивному типу в паттерні поведінки учнів класів інтенсивної педагогічної корекції пов’язано з потенціально агресивним відчуттям та потенціально агресивною інтерпретацією, що формуються під впливом комплексу негативних факторів мікросоціального середовища.

Теоретично обґрунтовано концептуальну модель психокорекції агресивної поведінки молодших школярів з порушеннями психічного розвитку. Ефективність корекційно-розвиваючої програми підтверджено експериментально. Основні результати дослідження знайшли практичне застосування в роботі психологічної служби загальноосвітньої школи № 27 м.Херсона.

Публікації автора:

  1. Шебанова В.И.Игротерапия при работе с детьми с задержкой психического развития // Матеріали Міжнародного конгресу “Стреси в повсякденному житті дітей”. – Одесса., 2000. – С. – 150 – 152.

  2. Шебанова В.І. Обґрунтування проективного методу в дослідженнях агресії // Психологія: Збірник наукових праць. – К.: НПУ ім. М.П.Драгоманова, - вип.3 (10). – 2000. С.58- 66.

  3. Шебанова В.І. Психологічна корекція агресії за рахунок активізації рівневих механізмів емоційної регуляції // Психологія: Збірник наукових праць. – К.: НПУ ім. М.П.Драгоманова, - Вип. 12. – 2001. С.199- 206.

  4. Шебанова В.І. Розробка “опитувальника форм агресивного реагування” // Збірник наукових праць Ін-ту психології ім.Г.С.Костюка АПН України. – К. – 2001, т.ІІІ,ч.8. – С. 243 – 249.

  5. Шебанова В.І. Дослідження розбіжностей у соціальній поведінці між дітьми із затримкою психічного розвитку та дітьми норми // Вісник Київського університету. Серія: Соціологія. Психологія. Педагогіка. Випуск 11. – 2001. – С. 55 – 58.

  6. Шебанова В.І. Дослідження тривожності в дітей молодшого шкільного віку // Педагогіка і психологія. – 2001. - № 2 (31). – С.108-118.

  7. Шебанова В.І. Особливості комунікації і типу агресивного реагування молодших школярів // Педагогіка і психологія. – 2001. - № 3/4.- С.131 – 140

  8. Шебанова В.І., Шебанова С.Г. Зниження агресії у дітей із затримкою психічного розвитку засобами ритміко-тілесних і релаксаційних вправ // Психологія: Збірник наукових праць. – К.: НПУ ім. М.П.Драгоманова, 2001. - Вип. 14. – С.251- 258.

  9. Шебанова В.И. Приступы гнева и как их преодолевать // Журнал для батьків. – 2001. – №3-4. – С. 52 – 53 .

  10. Шебанова В.И. Профилактика и коррекция агрессивного поведения у младших школьников с задержкой психического развития // Практична психологія та соціальна робота. – 2001. - №10. – С. 29 – 30.

  11. Шебанова В.И. Профилактика и коррекция агрессивного поведения у младших школьников с задержкой психического развития // Практична психологія та соціальна робота. – 2002. - №1 – С. 6 – 21.

  12. Шебанова В.І. Експрес-діагностика агресивного типу реагування молодших школярів у ситуаціях фрустрації // Практична психологія та соціальна робота. – 2002. - №3 – С. 4 – 7.

  13. Шебанова В.І. Проективний підхід до діагностування агресії // Матеріали III з’їзду психологів Товариства психологів України “Творча спадщина Г.С. Костюка та сучасна психологія”. – К., 2000. – С. – 209.

  14. Шебанова В.І. Соціальна поведінка у дітей із ЗПР // Проблема особистості в сучасній науці: Результати та перспективи досліджень: Тези доповідей Третьої Всеукраїнської конференції молодих науковців. – К.: КНУ ім.Т.Шевченка, - 2000. – С.235 – 238.

  15. Шебанова В.И. Развитие психомоторики у детей с задержкой психического развития // Психология ХХІ века: Тезисы Международной межвузовской научно-практической студенческой конференции «Психология XXI века» - СПб.: Изд-во С.-Петербургского ун-та, 2001. – С. 381 – 383.

  16. Шебанова В.И. Игра-драматизация как средство социальной адаптации детей с задержкой психического развития // Традиции и новаторство в современном образовании: Тезисы докладов Международной научно-практической студенческой конференции - Н.Новгород: НГПУ, 2001. – С. 57 – 58.

  17. Шебанова В.И. Изучение родительского отношения к детям с задержками психического развития // Проблема особистості в сучасній науці: Результати та перспективи досліджень: Тези доповідей Четвертої Міжнародної конференції молодих науковців 26-28 вересня. – К.: КНУ ім.Т.Шевченка, - 2001. – С.103 – 105.

У статті, яка виконана у співавторстві з Шебановою С.Г. автору належить висвітлення теоретичних досліджень з розвитку психомоторики.