Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Мистецтвознавство / Музичне мистецтво


Савчук Ігор Борисович. Екзистенційні мотиви світобачення модерністського майстра (на матеріалі камерної музики 20-х років ХХ століття в Україні) : дис... канд. мистецтвознавства: 17.00.03 / Інститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського НАН України. - К., 2005.



Анотація до роботи:

Савчук І. Б. Екзистенційні мотиви світобачення модерністського Майстра (на матеріалі камерної музики 20-х років ХХ століття в Україні). – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства за спеціальністю 17.00.03 – Музичне мистецтво. – Національна музична академія України імені П. І. Чайковського. – Київ, 2005.

Дисертацію присвячено камерній музиці 20-х років ХХ століття в Україні в контексті екзистенційного філософсько-естетичного дискурсу. До наукового обігу введено поняття модерністського Майстра, митця означеного часу, для якого екзистенційна смислова сфера стає однією з домінуючих у творчій спадщині. Особливу увагу звернено на аналітичні розвідки екзистенційного на прикладі епістоляріїв, спогадів та виявлення означених характеристик-особливостей у камерному творчому доробку Б. Лятошинського, його учня – І. Белзи та композиторів З. Кассерна та Ю. Кофлєра. Використані у дисертації камерні твори у переважній більшості вперше залучаються до музикознавчої практики. Також внесені доповнення до систематичного покажчика камерно-вокальних творів Б. Лятошинського 1920-х років.

Публікації автора:

1. Метод «вільної інтерпретації» на прикладі Сонати для скрипки та фортепіано тв. 19 (1926) Бориса Лятошинського (до питання про філософсько-естетичні засади творчості композитора. 20-ті роки) // Науковий вісник НМАУ ім. П. І. Чайковського. – Вип. 8. Музичне виконавство. – Кн. 5. – Київ, 2000. – С. 58–65.

2. Екзистенційні мотиви світобачення Бориса Лятошинського (екскурс 20-х років) // Київське музикознавство: Збірник статей. – Вип. 5. – Київ, 2000. – С. 150–158.

3. Постать майстра в об’єктиві екзистенціального діалогу культурних традицій // Науковий вісник НМАУ ім. П. І. Чайковського. Культурологічні проблеми української музики (Наукові дискурси пам’яті академіка І. Ф. Ляшенка). – Випуск 16. – Київ, 2002. – С. 217–224.

4. Екзистенціальна гра у тексті 24 прелюдій для фортепіано Івана Карабиця // Науковий вісник НМАУ ім. П. І. Чайковського. – Вип. 31. – Київ, 2003. – С. 125–135.

5. Екзистенціальний міф про модерністського митця. Смислові коди камерно-вокальної творчості Бориса Лятошинського та Ігоря Белзи // Науковий вісник НМАУ ім. П.І. Чайковського. – Вип. 36. – Київ, 2005. – С. 43–52.