Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Педагогічні науки / Теорія та методика виховання (з напрямків та сфер діяльності)


Гриценко Ірина Валентинівна. Формування естетичного досвіду молодших школярів у процесі художнього діалогу: Дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Херсонський держ. ун-т. - Херсон, 2002. - 247 арк. - Бібліогр.: арк. 184-210.



Анотація до роботи:

Гриценко І.В. Формування естетичного досвіду молодших школярів у процесі художнього діалогу. - Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальності 13.00.07 - теорія і методика виховання. - Херсонський державний університет. - Херсон, 2002.

Дисертація присвячена дослідженню актуальної проблеми сучасної теорії та практики виховання - формування естетичного досвіду молодших школярів у процесі художнього діалогу. На основі аналізу наукової літератури визначено сутність естетичного досвіду учнів молодшого шкільного віку, виділено ряд положень, що характеризують роль і функції художнього діалогу в естетичному вихованні учнів. Естетичний досвід являє собою сукупність знань і умінь, набутих учнями на основі й у процесі естетичного ставлення до дійсності й мистецтва. У молодшому шкільному віці естетичний досвід формується як цілісне функціональне утворення у структурі духовно-практичного зв’язку з естетичними цінностями дійсності й мистецтва.

Теоретично об?рунтовано і експериментально перевірено педагогічні умови, що небхідні для формування естетичного досвіду учнів початкових класів у процесі художнього діалогу. До них віднесено урахування вчителями початкових класів мети, основних завдань та станів формування естетичного досвіду учнів 1-4 класів; побудову художнього діалогу на основі необхідної учням соціальної, художньої й естетичної інформації про вияви прекрасного у повсякденному житті й мистецтві; стимулювання і розвиток у процесі художнього діалогу емоційно-естетичної, інтелектуально-естетичної та креативно-естетичної активності учнів; організацію художнього діалогу з учнями в системі їх комунікативної, пізнавальної і творчої діяльності.

Публікації автора:

  1. Гриценко І.В. Активізація творчої діяльності молодших школярів // Актуальні проблеми розбудови національної освіти: Збірник науково-методичних праць. - Київ-Херсон: Пілотні школи. - С. 59-61.

  2. Гриценко І.В. Роль культури у духовному становленні молодшого школяра // Актуальні проблеми розбудови національної освіти: Збірник науково-методичних праць. - Київ-Херсон: Пілотні школи, 1997. - Ч.ІІ. - С. 53-56.

  3. Гриценко І.В. Естетичний досвід молодших школярів як наукова проблема // Збірник наукових праць: педагогічні науки. - Херсон: Айлант, 2000. - Вип. 13. - С. 28-36.

  4. Гриценко І.В. Критерії та рівні сформованості естетичного досвіду молодших школярів // Наукові записки. Серія: педагогіка. - Тернопіль, ТДПУ, 2000. - Вип. 6. - С. 27-31.

  5. Гриценко І.В. Педагогічні умови формування естетичного досвіду молодших школярів засобами художнього діалогу // Збірник наукових праць: педагогічні науки. - Херсон: Айлант, 2000. - Вип. 14. - С. 167-172.

  1. Гриценко І.В. Способи художнього діалогу в естетичному вихованні молодших школярів // Збірник наукових праць: педагогічні науки. - Херсон: Айлант, 2001. - Вип. 20. - Ч. 1. - С. 119-124.

  2. Гриценко І.В. Формування естетичного досвіду молодших школярів засобами природи // Початкова школа. - 2002. - № 2. - С. 40-41.

  3. Гриценко І.В. Організація художнього діалогу в процесі освоєння учнями естетичних цінностей музичного мистецтва // Збірник наукових праць: педагогічні науки. - Херсон: Айлант, 2002. - Вип. 26. - С. 265-269.

  4. Гриценко І.В. Використання художнього діалогу у процесі формування естетичного досвіду молодших школярів: Методичні рекомендації. - Херсон: Видавництво ХДПУ, 2002. - 24 с.