Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Педагогічні науки / Теорія і методика навчання та виховання (по областях і рівню освіти)


82. Курінна Алла Феліксівна. Формування комунікативних умінь і навичок учнів гуманітарних ліцеїв на уроках риторики: дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Херсонський держ. ун- т. - Херсон, 2005.



Анотація до роботи:

Курінна А.Ф. Формування комунікативних умінь і навичок учнів гуманітарних ліцеїв на уроках риторики. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук зі спеціальності 13.00.02 – теорія та методика навчання (російська мова). – Херсонський державний університет, Херсон, 2005.

Дисертаційна робота досліджує проблему формування комунікативних умінь та навичок учнів старших класів шкіл нового типу на уроках риторики.

У роботі теоретично обґрунтовано й експериментально перевірено педагогічну технологію формування комунікативних умінь та навичок учнів 8 – 11 класів шкіл нового типу на уроках риторики. Запропонована й апробована авторська програма з риторики для учнів 8 – 11 класів, яка ставить своєю метою формування комунікативних умінь та навичок. Програма передбачає поетапний розподіл матеріалу з урахуванням вікових особливостей підготовленості учнів, дає можливість поступово поглиблювати, ускладнювати й удосконалювати теоретичний матеріал шкільного курсу риторики і його практичну реалізацію. Пропонована автором методика формування комунікативних умінь та навичок має різнорівневий характер, у чому і полягає її цінність.

У дисертації визначаються основні джерела добору форм, типів, методів уроків риторики: розглядається жанрова специфіка ділових, рольових, інтелектуальних ігор, типи різнорівневих домашніх завдань та мовленнєво-мислиннєвих розминок.

У дисертаційній роботі виявлено педагогічні умови, за яких методична система формування комунікативних умінь та навичок учнів старших класів стає результативною, визначено критерії та рівні сформованості комунікативних умінь.

Ефективність методики теоретично обґрунтовано й експериментально доведено.

Публікації автора:

1.Бутко А.Ф. Взаимопроникновение риторической дисциплины и дисциплин многопрофильной системы образования – одна из характеристик имиджа ШНТ // Створення іміджу сучасного закладу освіти. – Запоріжжя, 8-9 травня, 1997. – С.71-76.

2. Бутко А.Ф., Рукман В.Б. Використання риторичних умінь і навичок, художньої літератури на уроках фізики // Стандарти фізичної освіти в Україні, технологічні аспекти управління навчально-пізнавальною діяльністю. – Кам’янець-Подільський, 1997.- С.13-15.

3. Курінна А.Ф. Специфіка комбінованих ділових і рольових ігор у процесі формування риторичної особистості // Педагогічні науки. – Черкаси: ЧДУ, 2000. – С.60-64.

4. Курінна А.Ф. Уровень коммуникативной компетенции учащихся как один из показателей развития риторической личности //Педагогіка і психологія формування творчої особистості: проблеми і пошуки. – Київ-Запоріжжя. – 2002. - С.49-51.

5. Курінна А.Ф. Психолого-педагогические аспекты формирования коммуникативных умений и навыков //Педагогіка і психологія формування творчої особистості: проблеми і пошуки. - Київ-Запоріжжя. – 2002. – С.206-211.

6. Курінна А.Ф. Формирование риторической компетенции учащихся в ходе проведения психолого-речевых разминок //Педагогіка і психологія формування творчої особистості: проблеми і пошуки. – Київ-Запоріжжя. – 2001. – С.160-162.

7. Курінна А.Ф. Формування риторичної особистості в умовах шкіл нового типу //Педагогіка і психологія формування творчої особистості: проблеми і пошуки. – Київ-Запоріжжя. – 2000. – С.198-202.

8. Курінна А.Ф. Проблема развития коммуникативных умений и навыков в современной методической науке //Педагогіка і психологія формування творчої особистості. – Київ-Запоріжжя. – 2001. – С.46-50.

9. Курінна А.Ф. Творческий характер домашних заданий по риторике //Педагогіка і психологія формування творчої особистості: проблеми і пошуки.– Київ-Запоріжжя. – 2001. – С.211-214.

10. Курінна А.Ф. Значимость деловых и ролевых игр в процессе формирования коммуникативных умений и навыков на уроках риторики //Педагогіка і психологія формування творчої особистості: проблеми і пошуки. – Київ-Запоріжжя. – 2001.– С.276-280.