Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Педагогічні науки / Загальна педагогіка, історія педагогіки і освіти


Барибіна Олена Валентинівна. Формування навчально-інтелектуальних умінь у студентів вищих закладів освіти в Україні (кінець XIX - початок ХХ століття) : дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Харківський національний педагогічний ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2007. — 203арк. — Бібліогр.: арк. 183-203.



Анотація до роботи:

Барибіна О.В. Формування навчально-інтелектуальних умінь у студентів вищих закладів освіти в Україні (кінець ХІХ – початок ХХ століття). – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки. – Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди, Харків, 2007.

У дисертації вперше цілісно представлено внесок учених, педагогів, методистів і викладачів-практиків кінця ХІХ – початку ХХ століття в розробку проблеми формування навчально-інтелектуальних умінь у студентів. Визначено генезу навчально-інтелектуальних умінь у студентів у зарубіжній та вітчизняній історико-педагогічній думці.

Виявлено ефективні форми, методи та засоби формування навчально-інтелектуальних умінь, які використовувались у практиці вищої школи досліджуваного періоду. Визначено і схарактеризовано умови, за яких відбувалось формування навчально-інтелектуальних умінь у студентів вищих закладів освіти наприкінці ХІХ – початку ХХ століття.

Систематизовано історико-педагогічний досвід формування у студентів умінь аналізувати, синтезувати, узагальнювати, порівнювати, зіставляти, обґрунтовувати, виділяти головне, раціонально запам’ятовувати, робити висновки.

Досліджено подальший розвиток ідеї формування навчально-інтелектуальних умінь у студентів у вітчизняній педагогічній літературі та визначено шляхи творчого викорстання прогресивного досвіду минулого в сучасних умовах вищої школи.

Публікації автора:

І. Статті в наукових фахових виданнях:

1. Барибіна О.В. Проблема практичних методів навчання (за сторінками підручників з педагогіки) // Засоби навчальної та науково-дослідної роботи: Зб. наук. пр. – Х.: Харківський державний педагогічний університет імені Г.С.Сковороди, 2003. – Вип. 19. – С. 159 – 163.

2. Барибіна О.В. Проблема практичних методів навчання у вітчизняній педагогічній думці другої половини ХІХ сторіччя // Педагогіка і психологія формування творчої особистості: проблеми і пошуки: Зб. наук. пр. – Київ-Запоріжжя, 2003. – Вип. 28. – С. 260 – 264.

3. Барибіна О.В. Проблема інтелектуальних умінь у навчальній педагогічній літературі // Зб. наук. пр. – Бердянськ: Видавничий центр Бердянського державного педагогічного університету, 2003. – №4. – С. 136 – 140.

4. Барибіна О.В. Формування навчально-інтелектуальних умінь у студентів вищих навчальних закладів у процесі різноманітних форм навчання // Гуманізація навчально-виховного процесу: Зб. наук. пр. – Слов’янськ: Видавничий центр Слов’янського державного педагогічного університету, 2004. – Вип. 12. – С. 106 –108.

5. Барибіна О.В. Вимоги до навчально-інтелектуальних умінь абітурієнтів вищих навчальних закладів кінця ХІХ ст. // Педагогіка і психологія формування творчої особистості: проблеми і пошуки: Зб. наук. пр. – Київ-Запоріжжя – 2004. – Вип. 32. – С. 147 – 151.

6. Барибіна О.В. Статут 1863 року та його вплив на розвиток вищої освіти України // Педагогіка і психологія формування творчої особистості: проблеми і пошуки: Зб. наук. пр. – Київ-Запоріжжя, 2004. – Вип. 33. – С. 221 – 224.

7. Барибіна О.В. Формування навчально-інтелектуальних умінь у студентів під час позаурочних занять у практиці вищої школи кінця ХІХ – початку ХХ століття // Гуманізація навчально-виховного процесу: Зб. наук. пр. – Слов’янськ: Видавничий центр Слов’янського державного педагогічного університету, 2006. – Вип. 12. – С. 63 – 66.

8. Барибіна О.В. Педагогічна майстерність викладача як умова формування навчально-інтелектуальних умінь у студентів (історико-педагогічний аспект) // Педагогіка та психологія формування творчої особистості: проблеми і пошуки: Зб. наук. пр. – Запоріжжя. – 2006. – Вип. 38. – С. 248 – 251.

9. Барибіна О.В. Твір як ефективний засіб формування навчально-інтелектуальних умінь у студентів ВНЗ України (кінець ХІХ – початок ХХ століття) // Педагогіка та психологія формування творчої особистості: проблеми і пошуки: Зб. наук. пр. – Запоріжжя. – 2006. – Вип. 37. – С. 164 – 169.

ІІ. Матеріали конференцій, тези доповідей:

10. Барибіна О.В. Проблема інтелектуальних умінь у педагогічній спадщині К.Д.Ушинського // Матеріали VІІ Міжнародної науково-практичної конференції „Наука і освіта 2004”. – Дніпропетровськ: Наука і освіта, 2004. – Том 35. – С. 3 – 4.

11. Барибіна О.В. Досвід формування навчально-інтелектуальних умінь у студентів у викладацькій діяльності К.Тімірязєва. // Матеріали ІІ Міжнародної науково-практичної конференції „Науковий потенціал світу – 2005”. – Дніпропетровськ: Наука і освіта, 2005. – Том 12. – С. 7 – 9.

12. Барибіна О.В. Шляхи формування навчально-інтелектуальних умінь у студентів вищих закладів освіти України (кінець ХІХ – початок ХХ століття) // Матеріали IV Міжнародної конференції „Динаміка наукових досліджень – 2005”. –Дніпропетровськ: Наука і освіта, 2005. – Том 33. – С. 9-10.

Анотації