Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Економічні науки / Світове господарство і міжнародні економічні відносини


Бойко Сергій Володимирович. Формування організаційно-економічного механізму функціонування та розвитку вантажних портів : Дис... канд. наук: 08.00.03 - 2008.



Анотація до роботи:

Бойко С.В. Формування організаційно-економічного механізму функціонування та розвитку вантажних портів. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.00.03 – економіка та управління національним господарством. - Інститут регіональних досліджень НАН України, Львів, 2008.

В роботі досліджено теоретичні та методологічні проблеми питань формування та функціонування організаційно-економічного механізму вантажних портів АСК «Укррічфлот» та визначено позиції його удосконалення. Уточнено сутність, методи формування організаційно-економічного механізму функціонування вантажних портів.

Було визначено, що організаційно-економічний механізм функціонування вантажного порту визначає основні складові ефективного розвитку портового господарства країни.

Проаналізовано сучасний стан функціонування вантажних портів України, організацію їх діяльності, економічної ефективності та систему управління і функціонування вантажних портів.

Запропоновані напрями удосконалення організаційно-економічного механізму розвитку вантажних портів, методи підвищення конкурентоспроможності послуг та основні завдання вирішення економіко-екологічних проблем функціонування портового господарства.

Проведене дослідження дозволило отримати такі висновки.

1. Виконуючи спільну функцію з забезпечення народногосподарського комплексу вантажними і пасажирськими перевезеннями, різні види транспорту формують між собою тісні взаємозв’язки. Внаслідок цього складається транспортна система, яка розвивається у взаємодії з усім народногосподарським комплексом країни. Транспортна система є територіальне поєднання шляхів сполучення, технічних засобів транспорту і служби перевезень, які об’єднують всі види транспорту і всі ланки транспортного процесу у їх взаємодії і забезпечують успішне функціонування народногосподарського комплексу країни в загалом.

2. Організаційно-економічний механізм господарювання вантажного порту забезпечуює його ефективне функціонування і конкурентоспроможність на основі розвитку товарно-грошових відноси. Він створює ефективну систему мотивації для забезпечення активної участі в трудовій діяльності всіх учасників виробництва, інтенсивного характеру праці, зацікавленості у високоефективному виробництві.

3. На основі функціонування організаційно-економічного механізму, його стимулів створюються визначені соціально-економічні передумови для ефективної діяльності порту. Цей вплив механізму треба розглядати як необхідну умову формування ефективної діяльності з урахуванням передумов, які обумовлені науково-технічним прогресом. Основою формування організаційно-економічного механізму слід вважати організаційно-економічну взаємодію суб’єктів господарювання.

4. Виходячи з першочергових завдань використання внутрішніх резервів стосовно вантажних портів критеріями ефективності слід вважати продуктивність, скорочення витрат ресурсів на перевантаження вантажів та скорочення часу вантажно-розвантажувальних робіт. Для оцінки стану та динаміки розвитку підприємства можна застосувати традиційні показники ефективності: фондовіддача та фондомісткість, продуктивність праці, собівартість послуг, прибуток та рентабельність. Однак цей перелік не є вичерпним, оскільки для прийняття проектних рішень, результатами яких будуть якісні зміни стану системи необхідно застосування більш складної систему показників, зокрема показників ефективності інвестицій та соціальної ефективності.

5. Для вироблення загальної стратегії маркетингової діяльності порту на певний період запропонована методика розрахунку стратегічного потенціалу порту, яка ґрунтується на визначенні частки ринку даного підприємства на ринку послуг, з подальшим виробленням стратегії на майбутні періоди з урахуванням окреслених тенденцій на ринку чи його сегменті. З урахуванням факторів, що впливають на підприємство, розробляється стратегічна спрямованість усієї діяльності порту.

6. Новий механізм системи планування і регулювання перевезень передбачає створення цільового інформаційного простору для забезпечення контролю і єдиної диспетчеризації транспортної системи; проведення активної державної політики для використання високого транзитного потенціалу України; розвитку інформаційного забезпечення регіональної і зовнішньоекономічної діяльності торговельних портів, яке спрямоване на підвищення ефективності і надійності управління із застосуванням у транспортно-логістичних системах. Основні аспекти інформаційного забезпечення транспортної логістики повинні будуватися на засадах взаємодії учасників транспортно-логістичного процесу шляхом використання електронних засобів управління транспортно-складськими технологіями й електронним обміном даними, які наочно демонструють переваги інформаційної логістики.

7. Пріоритетними напрямками державного регулювання в транспортній галузі, зокрема, мають стати модернізація транспортної мережі і термінальних комплексів у складі МТК, впровадження інформаційних технологій, електронного документообігу, розвитку комбінованого транспорту, створення інституту операторів змішаних перевезень, формування та реалізація цільових програм оновлення рухомого складу на всіх видах транспорту.

8. Дослідження й аналіз проблеми якості транспортно-експедиційного обслуговування споживачів послуг транспорту показав, що в основі існуючих концепцій обслуговування лежить судження, що високий рівень якості обслуговування споживачів послуг транспорту досягається за умови забезпечення комплексного обслуговування, тобто чим більше послуг буде надано споживачам, тим вище буде рівень якості обслуговування.

Публікації автора:

Публікації у фахових виданнях:

  1. Бойко С.В. Основні шляхи підвищення конкурентноздатності портового господарства / Бойко С.В. // Таврійський науковий вісник: Зб. наук. праць ХДАУ. Вип. 42. – Херсон: Айлант, 2005. – С. 304-309.

  2. Бойко С.В. Динаміка вантажообігу вантажних портів України: проблеми і досягнення / Бойко С.В. // Таврійський науковий вісник: Зб. наук. праць ХДАУ. Вип. 46. – Херсон: Айлант, 2006. – С.277-281.

  1. Бойко С.В. Проблеми і перспективи сучасного портового господарства України / Бойко С.В. // Культура народов Причерноморья. – № 109. – 2007. – С.160-162.

  2. Бойко С.В. Організаційно-економічний механізм функціонування вантажних портів / Бойко С.В. // Таврійський науковий вісник: Зб. наук. праць ХДАУ. Вип. 54. – Херсон: Айлант, 2007. – С. 286-291.

  3. Бойко С.В. Ефективність роботи і проблеми функціонування вантажних портів в Україні / Бойко С.В. // Культура народов Причерноморья. - № 111. – 2007. – С.14-15.

  4. Бойко С.В. Ефективність роботи вантажних портів в Україні та шляхи їх підвищення / Бойко С.В. // Таврійський науковий вісник: Зб. наук. праць ХДАУ. Вип. 55. – Херсон: Айлант, 2007. – С.276-280.

  5. Бойко С.В. Основні напрямки розвитку портового господарства в Україні // Культура народов Причерноморья. – № 123. – 2008. – С. 123-124.

  6. Бойко С.В. Основні напрями розвитку вантажних портів України / Бойко С.В. // Культура народов Причерноморья. - № 124. – 2008. – С.85-87.

В інших виданнях:

  1. Бойко С.В. Щодо проблем розвитку вантажних портів в Україні / Бойко С.В. // Стратегия развития Украины в глобальной среде : материалы международной научно-практической конференции. – Симферополь: издательский центр Крымского института бизнеса, 2007. – С. 28–29.

  2. Бойко С.В. Конкурентоспроможність порту в сучасних умовах / Бойко С.В. // Индустрия гостеприимства в странах Европы : материалы международной научно-практической конференции. – Симферополь: издательский центр Крымского института бизнеса, 2008. – С. 9–11.

  3. Бойко С.В. Сучасний стан інвестування в портове господарство України / Бойко С.В. // Проблемы развития финансовой системы Украины в условиях глобализации : сб. трудов IV Международной науч.-практ. конф. аспирантов и студентов, 19-21 марта 2008 г., г. Симферополь. – Симферополь, 2008. – С. 12.