Анотація до роботи:
Дубровний Т. Фортепіанна творчість А. Кос-Анатольського у стилетворчих процесах другої половини ХХ століття. Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства за спеціальністю 17. 00. 03. – Музичне мистецтво. – Львівська державна музична академія ім.. М. Лисенка, Міністерство культури і туризму, Львів, 2006. Дисертація присвячується фортепіанній спадщині А. Й. Кос-Анатольського у стилетворчих процесах другої половини ХХ століття. На прикладі фортепіанної спадщини композитора було доведено, що його твори написані в умовах естетики соцреалізму (особливо періоду 50-х-60-х років) сьогодні можуть сприйматися як зразки раннього українського музичного постмодернізму. Чотири канони (романтичний, етнічний, авангардний, синтетичний), що стали основними складовими української музичної культури другої половини ХХ століття, знаходимо у фортепіанних творах А. Кос-Анатольського. Характеризуючи співіснування складових вищезгаданих канонів у творчому доробку Кос-Анатольського, вживання прийомів полістилістики, „поєднання непоєднуваного”, явища „стильової гри”, варіантності фіналів та ін., що стали характерними прийомами естетики „зрілого” постмодернізму, нами була запропонована категорія синтагми, яка на противагу часто вживаній категорії парадигми, є більш відповідним окресленням для постмодерністичного плюралізму, який ми знаходимо у фортепіанній спадщині Кос-Анатольського. З огляду на результати здійсненого нами дослідження, було запропоновано розширити рамки українського музичного постмодернізму до 50-х років ХХ століття, ранній етап якого (музичний академізм) був творений А. Кос-Анатольським. |