Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Педагогічні науки / Теорія і методика навчання та виховання (по областях і рівню освіти)


Суржук Тетяна Борисівна. Індивідуально-диференційоване навчання читати молодших школярів : дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Південноукраїнський держ. педагогічний ун-т ім. К.Д.Ушинського (м.Одеса). - О., 2005.



Анотація до роботи:

Суржук Т. Б. Індивідуально-диференційоване навчання читати молодших школярів. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.02 – теорія і методика навчання (українська мова). – Південноукраїнський державний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського (м. Одеса). – Одеса, 2005.

Робота присвячена індивідуально-диференційованому навчанню читати молодших школярів з урахуванням особливостей психічного розвитку на оволодіння навичкою читання. Досліджено впровадження опрацьованої методики на всіх етапах уроку, з’ясовано вплив індивідуального і диференційованого навчання читати, найголовніше: забезпечення успішної взаємодії основних видів мовленнєвої діяльності для всього мовного розвитку дитини, особливо – читання. Розкрито причини відставання в оволодінні навичкою читання – недостатнє відпрацювання вмінь використовувати продуктивні способи читання, читання з помилками, зниження темпу й виразності. Розроблено спеціальні завдання на відпрацювання кожного з компонентів, які утворюють у цілому техніку читання. Опрацьовано систему вправ, що забезпечує вирівнювання учнів у оволодінні навичкою читання. Основні критерії їх систематизації – спрямованість на прийом і видачу інформації (рецептивні, репродуктивні, рецептивно-продуктивні, продуктивні) та комунікативність. Спосіб реалізації – через урахування навченості учнів.

Публікації автора:

1. Суржук Т. Б. Диференційоване навчання на уроках читання // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти. Наукові записки РДГУ. Випуск 26. – Рівне: РДГУ, 2003 – С. 54-58.

2. Суржук Т.Б. Індивідуально-диференційований підхід у навчанні читати молодших школярів // Нова педагогічна думка. – 2005. - №1. – С. 68-73.

3. Суржук Т. Б. Організація групової роботи в індивідуально-диференційованому навчанні на уроках читання // Нова педагогічна думка. – 2003. - №4. – С. 45-50.

4. Суржук Т.Б. Реалізація індивідуального підходу на уроках читання в початкових класах через диференційоване навчання // Психолого-педагогічні основи гуманізації навчально-виховного процесу в школі та ВНЗ: Рівне, 2003. – С. 139-142.

5. Суржук Т.Б. Формування техніки читання молодших школярів та її контроль // Нова педагогічна думка. – 2004. - №2. – С. 61-66.

6. Суржук Т. Підвищення інтересу учнів до уроків читання // Поч. освіта. – 2005. – жовтень №38 - С. 14-16.