Анотація до роботи:
Карась С.О. Інтерпретація творів бароко на баяні (теоретико-виконавський аспект) – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства за спеціальністю 17.00.03 – Музичне мистецтво. – Львівська державна музична академія ім. М.В. Лисенка, Міністерство культури і туризму України, Львів, 2006. У роботі здійснено всесторонній огляд феномену музично-барокового стилю з позицій виконавських баянних інтерпретацій, його основних стильових особливостей – фактури, ладогармонічної організації, тематизму, методів розвитку матеріалу та фундаментальних формотворчих засад. Вперше закладено теоретичне підґрунтя для розуміння виконавсько-стильових принципів баянної інтерпретації музики бароко. На основі системного (багаторівневого) аналізу видатних творів пізнього бароко (зокрема композицій Й.С. Баха) застосовано комплексний теоретико-виконавський підхід до специфіки інтерпретації художнього змісту різноманітних жанрових моделей барокових композицій. Запропоновано концепцію “універсальної інтерпретаційної моделі”, заснованої на максимально адекватному трактуванні барокових ідіом сучасним виконавцем. Запропонована у дисертації методика комплексного виконавського дослідження барокових композицій, що грунтується на аналізі виконавських інтерпретацій видатних піаністів та органістів сучасності, може стати перспективною не лише для баяністів, але й для виконавців на інших академічних інструментах. |