Анотація до роботи:
Вовк Р.А. Історiя, акустична природа i виразнi можливостi аплiкатури кларнета. Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства з фаху 17.00.03 - Музичне мистецтво. - Національна музична академія України ім. П.І.Чайковського, Київ, 2004. Дисертація присвячена всебічному дослідженню аплікатури кларнета. У першому розділі досліджуються питання пов'язані з історією кларнета: інструменти - попередники кларнета в країнах Стародавнього Сходу, Античного світу, Середньовічної Європи; шалюмо у XVII ст., кларнет Й.Деннера, головні етапи формування і розвитку аплікатури кларнетів французької та німецької систем, різновиди сучасних кларнетів, характерні тенденції подальшого розвитку кларнетової аплікатури. Другий розділ присвячений акустичній природі і конструктивним основам аплікатури кларнета. Кларнет - квінтуючий інструмент, тому його аплікатура принципово відрізняється від такої октавуючих духових інструментів. Досліджувались особливості конструкції та функціонування кожної з п'яти груп ігрових отворів, а також акустична самобутність кожного з п'яти регістрів кларнета. Два останніх розділи присвячені виразним можливостям аплікатури кларнета. Виразні можливості аплікатури в сфері традиційних засобів виразності кларнета досліджувались в третьому розділі дисертації, виразні можливості аплікатури у сфері нетрадиційних засобів виразності - у четвертому розділі. У дослідженні широко вживались методи точних вимірів за допомогою сучасної електро-акустичної апаратури. Результати стали основою для розробки багатьох методичних рекомендацій. Прикладена до дисертації таблиця аплікатур забезпечує всі вимоги, які постають перед кларнетистом у практичній творчій діяльності. |