Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Філологічні науки / Українська література


24. Башманівський Валерій Іванович. Художня природа "неокласичного" в поетичній творчості Миколи Зерова: дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / НАН України; Інститут літератури ім. Т.Г.Шевченка. - К., 2004.



Анотація до роботи:

Башманівський В.І. Художня природа „неокласичного” в поетичній творчості М. Зерова. Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук за спеціальністю 10.01.01 – українська література. – Інститут літератури ім. Т.Г.Шевченка НАН України. – Київ,2004.

У дисертації розкривається художня природа „неокласичного” як одного з самобутніх явищ в українській літературі 20-х років ХХ століття на основі творчої спадщини М. Зерова. Акцентується увага на ставленні письменника до вітчизняної та зарубіжної класики, а також на своєрідності його художніх пошуків.

Формування „неокласичного” простежується через прочитання М. Зеровим історії української літератури, що знайшло своє відображення у його працях з літературознавства та історії українського письменства, які охоплюють період від „Енеїди” Котляревського до літературного процесу початку ХХ століття.

Художня природа „неокласичного” у творчості М. Зерова органічно пов’язана із його сонетарієм. У дисертації визначаються причини прихильного ставлення поета до цієї канонічної віршової форми. З’ясовується тематичне розмаїття сонетів, що відтворює ставлення літератора до зразків світової культури, до сучасності та історії. Вказано на традиційність та новизну сонетів М. Зерова.

Окреслено суттєві риси „неокласичного”, притаманні поетичній манері М. Зерова: висока вимогливість до змісту і форми; вишуканість і досконалість у творчій практиці; культивування краси, любові, гармонії, милосердя; діалектична взаємодія між традицією і новаторством; ідея елітарності, що визначається реальними людськими чеснотами та природною обдарованістю; розуміння літератури як мистецтва, незалежного від „класових”, „партійних”, „ідеологічно-виховних” функцій.

Публікації автора:

1. Башманівський В.І. М. Зеров про творчість Лесі Українки // Вісник Житомирського педуніверситету. – 2001. – № 7. – С. 15-18 (0,4 др. арк.).

2. Башманівський В.І. Творчість І.Франка в інтерпретації М. Зерова // Літературознавчі студії. – Вип.2. – К.: Вид.-поліграф. центр „Київський університет”, 2002. – С.16-20 (0,5 др. арк.).

3. Башманівський В.І. Образи античної літератури в сонетах М. Зерова // Вісник Житомирського педуніверситету. – 2004. – № 14. – С. 41-43 (0,6 др. арк.)

Додаткові публікації:

1. Башманівський В.І. Микола Зеров // Українська література: імена і долі письменників. – К.: „Бібліотека українця”, 2001. –С.187-196 (0,6 др. арк.).

2. Башманівський В.І. Поезія М.Т. Рильського в оцінці М. Зерова // Житомирщина на зламі тисячоліть: Наук. зб. – Т.21. – Житомир: „Волинь”, 2000. – С.315-316 (0,3 др. арк.).