Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Мистецтвознавство / Музичне мистецтво


Лю Сімей. Культура символізму та її виявлення в музиці П. Чайковського, С. Рахманінова, Дж. Пуччіні : Дис... канд. наук: 17.00.03 - 2006.



Анотація до роботи:

Лю Сімей. Культура символізму та її виявлення в музиці П. Чайковського, С. Рахманінова, Дж. Пуччіні. – Рукопис.

Дисертація на здобуття вченого ступеня кандидата мистецтвознавства за спеціальністю 17.00.03 – Музичне мистецтво. Одеська державна музична академія імені А.В.Нежданової. – Одеса, 2006.

Робота присвячена проблемі методологічної обумовленості символізму як напрямку в цілому і музики в ньому контактністю європейського і східного, китайського мистецтва, що створює особливо сприятливі умови для виконання такого роду творів артистами з Китаю. При цьому вперше в практиці українського музикознавства акцентується тимчасова і значеннєва причетність символізму творчості таких композиторів як П. Чайковський, Дж. Пуччіні, Г. Малер, оскільки в їхніх композиціях знаходимо прийоми і змістовні моменти, що у повноті прояву мають місце в класиці музичного символізму, представленого творами К. Дебюссі. У творах П. Чайковського і Дж. Пуччіні підкреслюється аналогічність створених ними образних позицій відомим сюжетам і прийомам традиційного китайського мистецтва.

У цілому вперше в музикознавстві України просліджуються спеціально символістські передумови традиційного мистецтва Китаю в їхній взаємодії з європейським філософсько-естетичним і художнім символізмом. Також вперше аналізуються в ракурсі символістського “образу думки” як вираження культурної парадигми свого часу твори різних композиторів, які писали в історичному контексті буття символістської творчості, що дозволяє китайським музикантам виділяти властивий національним традиціям стилістичний ракурс, співвідносний з художньою тенденцією символізму. Крім того, вперше виконавська концепція китайських вокалістів, що виконують європейську музику, стала предметом розгляду і стилістично-типологічної ідентифікації.