Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Філологічні науки / Українська література


Кулініч Тетяна Олександрівна. Метафора І. Калинця: інтертекстуальний аспект : Дис... канд. наук: 10.01.01 - 2008.



Анотація до роботи:

Кулініч Т.О. Метафора І. Калинця: Інтертекстуальний аспект. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук зі спеціальності 10.01.01 – українська література. – Київський національний університет імені Тараса Шевченка. – Київ, 2008.

У дисертації досліджуються інтертекстуальні елементи в поезії І. Калинця, які функціонують в тексті як метафоричні вирази. Творчий доробок поета розглядається як цілісна структура, підпорядкована одній ідеї. Цією ідеєю є побудова текстуального простору для існування ідеальної України. Інтертекстуальні елементи є засобом для руйнування навколишньої реальності та будівельним матеріалом для побудови текстової.

У перших збірках автор намагається побудувати замкнений у минулому світ, використовуючи інтертекстуальні зв’язки різного типу із фольклором, слов’янськими міфами, біографіями українських культурних діячів. Згодом відбувається усвідомлення екзистенціального відчуження від світу й поступове витіснення реальності в текстовий простір. Основним прийомом виступає квазіінтертекстуальність та залучення в якості передтекстів публіцистичних статей, документів тощо.

У другій частині творчого доробку, написаного в ув’язненні, автор створює текстовий простір у географічному, історичному, аудіовізуальному та символьному аспектах, використовуючи різноманітні типи інтертекстуальних зв’язків, у тому числі інтермедіальні. Передтекстами виступають легенди, казки, твори української літератури, витвори скульптури та архітектури, живописні полотна українських та європейських майстрів, знаки зодіаку, букви, числа тощо.

Публікації автора:

  1. Втілення світоглядних позицій Ігоря Калинця в поетичному циклі “Лапідарій” // Вісник Луганського національного педагогічного університету імені Тараса Шевченка. – 2004. – № 7 (75). – С. 104 – 108.

  2. Метафори в поезії Ігоря Калинця // Вісник Луганського національного педагогічного університету імені Тараса Шевченка. – 2005. – № 1 (81). – С. 91 – 95.

  3. Ігор Калинець та Василь Пачовський: інтертекстуальні зв’язки // Вісник Луганського національного педагогічного університету імені Тараса Шевченка. – 2006. – № 15 (105). – С. 74 – 78.

  4. Подолання смерті автора в поезії Ігоря Калинця // Вісник Луганського національного педагогічного університету імені Тараса Шевченка. – 2006. – № 15 (110). – С. 71 – 75.

  5. Числова символіка в поезії І. Калинця // Вісник Луганського національного педагогічного університету імені Тараса Шевченка. – 2007. – № 14 (130). – С. 93 – 99.

  6. Інтертекстуальність поезії Ігоря Калинця // Література. Фольклор. Проблеми поетики: Зб. наук. пр. – Вип. 22. – Ч. 2. – К.: Акцент, 2005. – С. 366 – 371.

  7. Кохання як шлях пізнання Всесвіту: інтермедіальний аспект (на матеріалі циклу Ігоря Калинця “Кохання у семи барвах”) // Література. Фольклор. Проблеми поетики: Зб. наук. пр. – Вип. 22. – Ч. 2. – К.: Акцент, 2006. – С. 366 – 371.

  8. Інтертекстуальний характер збірки Ігоря Калинця “Тринадцять алогій” // Матеріали Міжнар. наук.-практ. конф. Дні науки 2005: Том 44. Філологічні науки. – Д., 2005. – С. 3 – 5.

  9. Кулініч Т.О. Метафорика поетичного циклу “Лапідарій” Ігоря Калинця // Загальні питання філології: Матеріали Міжнар. наук.-практ. конф. – Том І. – Д., 2004. – С. 8 – 10.

  10. Сонцеподібна модель всесвіту у поезії Ігоря Калинця // Динаміка наукових досліджень 2004: Матеріали ІІІ Міжнар. наук.-практ. конф. – Том 23. Українська мова та література. – Д., 2004. – С. 15 – 17.

  11. Кулініч Т.О. Два поети, два світогляди (порівняльне вивчення поезії Ігоря Калинця та Богдана-Ігоря Антонича в 11 класі) // Українська література: стан вивчення в сучасній школі, проблеми, перспективи. – Матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. – Луганськ, 2004. – С. 36 – 42.