Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Технічні науки / Автоматизовані системи управління та прогресивні інформаційні технології


200. Григорова Анжела Анатоліївна. Методи, алгоритми та технології контролю знань в системах навчання: дис... канд. техн. наук: 05.13.06 / Херсонський держ. технічний ун-т. - Херсон, 2004.



Анотація до роботи:

Григорова А.А. Методи, алгоритми та технології контролю знань в системах навчання. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.13.06 – автоматизовані системи управління та прогресивні інформаційні технології. – Херсонський державний технічний університет, Херсон, 2004.

Дисертаційна робота присвячена питанням створення методів і моделей вирішення задач впровадження інноваційних технологій в процес контролю знань для його оптимізації в сучасних умовах розвитку суспільства, а також доопрацюванню елементів конструктивної теорії й об’єктно-орієнтованого інструментарію моделювання як підсистеми контролю знань в цілому, так і всіх складових процесу контролю знань. Розглянуто особливості комп’ютеризованого навчання. Запропоновано математичну модель підсистеми контролю знань комп’ютеризованої системи навчання у вигляді алгебраїчної системи. Одержала подальший розвиток модель особи, що навчається. Розроблено структуру підсистеми контролю знань комп’ютеризованої системи навчання. Запропоновано математичну модель процесу контролю знань, модель тесту та модель оцінювання знань з урахуванням мети контролю.

Розроблено структуру тестової підсистеми та підсистеми організації контролю знань. Створено алгоритми і програмні модулі реалізації підсистеми контролю знань, особливістю якої є наявність підсистеми перевірки ефективності тестів та аналізу показників ефективності тестів і корекції тестових завдань. Створено підсистему контролю знань, яка може використовуватися в усіх системах навчання. Відзначається, що тестування є необхідною складовою процесу контролю знань.

Дисертаційне дослідження присвячене побудові методів, моделей і алгоритмів вирішення задач впровадження інноваційних технологій у навчальний процес з метою його оптимізації в сучасних умовах розвитку суспільства. Елементи теорії й інструментарій орієнтовані на вирішення нових задач, пов'язаних із впровадженням у навчальний процес нових технологій контролю знань, основою яких є прогресивні інформаційні технології, що дозволяє підвищити якість навчання.

Отримано наступні результати:

  1. Розроблено методи й алгоритми здійснення процесу контролю знань у комп'ютеризованій системі навчання.

  2. В результаті аналізу сучасного стану впровадження інноваційних технологій навчання та створення підсистем контролю знань встановлено, що технологічне підвищення ефективності навчання можливе тільки за умови використання комп’ютеризованих систем навчання.

  3. Запропоновано математичну модель підсистеми контролю знань комп'ютеризованої системи навчання, модель навчання при застосуванні комп’ютеризованих систем навчання, модель тесту та модель оцінювання знань з урахуванням мети контролю.

  4. Розроблено структурні схеми підсистеми контролю знань та модулю перевірки якості тестів.

  5. Представлено практичне використання теоретичних результатів.

  6. Створено комплекс програмних модулів підсистеми контролю знань.

  7. Застосування підсистеми контролю знань у навчальному процесі показало:

тестування є складовою всього процесу контролю знань;

використання єдиної шкали для переведення результатів тестування в оцінки неефективно, хоча і привабливо. Вибір шкали залежить від мети контролю знань і характеристик тесту;

на вірогідність результатів при використанні якісних тестів впливає часовий режим і, у відповідності з цим, кількість питань у тесті;

для підсумкового і поточного тестування вибираються різні тести, що відрізняються кількістю питань і складністю;

повторне тестування в тих самих групах показує поліпшення результатів тестування, що доводить: контроль знань є складовою навчання.

  1. Розроблена підсистема контролю знань може бути застосована в усіх системах навчання. Вона органічно вписується в роботу будь-якого навчального закладу.

Публікації автора:

  1. Ходаков В.Е., Шерстюк В.Г., Дидык А.А., Радин В.К., Степанский К.Г., Григорова А.А. Использование технологии извлечения знаний в слабоструктурированных информационных хранилищах // Вестник Херсонского государственного технического университета. – 1998. – №2(4). -С. 102-104.

Внесок співавторів:

Ходаков В.Є., Шерстюк В.Г. – виконано постановку проблеми та проаналізовано шляхи її вирішення;

Дідик О.О., Радін В.К. – виконано математичну постановку задачі, запропоновано асоціативне правило;

Степанський К.Г. - практичне використання;

Григорова А.А. – запропоновано використати технологію видобутку інформації у системах прийняття рішень.

  1. Соколова Н.А., Григорова А.А. Система контроля знаний как составляющая электронного учебника // Вестник Херсонского государственного технического университета. – 2001. – №1(10). -С. 431-433.

Здобувачем запропоновано виділити систему контролю знань як одну з складових навчального процесу.

  1. Радванская Л.Н., Соколова Н.А., Григорова А.А., Бугаев А.Д. Концептуальные аспекты построения компьютеризированных систем обучения // Вестник Херсонского государственного технического университета. – 2003. - №2(18). – С. 411-414.

Внесок співавторів:

Радванська Л.М., Соколова Н.А. – постановка проблеми, аналіз аспектів побудови систем навчання;

Григорова А.А. - запропоновані етапи впровадження комп’ютеризованих систем навчання;

Бугаєв А.Д. – проаналізовано моделі систем навчання.

  1. Григорова А.А., Черный С.Г. Формирование современной информационно-аналитической системы для поддержки принятия решений // Автоматика. Автоматизация. Электротехнические комплексы и системы. – 2003. -№ 2(12). – С. 74-77.

Здобувачем запропоновані підходи до формування інформаційно-аналітичної системи та обґрунтовано вибір технології побудови інформаційних систем.

  1. Григорова А.А., Бугаев А.Д., Каширских О.В. Модуль оценки качества теста // Вестник Херсонского государственного технического университета. – 2004.- №1(19). – С. 472-477.

Здобувачем розроблено програмний модуль перевірки якості тестів.

  1. Радванская Л.Н., Соколова Н.А., Григорова А.А. Схема работы подсистемы контроля знаний в компьютеризированной системе обучения // Вестник Херсонского государственного технического университета. – 2004.- №1(19). – С. 442-448.

Здобувачем розроблено структурну схему підсистеми контролю знань, запропоновано алгоритм роботи підсистеми контролю знань.

  1. Григорова А.А. Тестовый контроль знаний в компьютеризированных системах обучения // Праці Всеукр. конф. „Проблеми економічної кібернетики”. – Донецьк: ТОВ „Юго-Восток”. – 2003. – С. 204-205.

  2. Соколова Н.А., Григорова А.А. Концепции и принципы анализа качества тестов в подсистемах контроля знаний // Праці Міжнарод. конф. „Системний аналіз та інформаційні технології”. – К.: КПІ. - 2003. – С.201-202.

Здобувачем запропоновано використати перевірку ефективності тестів, розроблено алгоритм створення ефективних тестів, представлена концептуальна схема підсистеми контролю знань.