Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Технічні науки / Автоматизовані системи управління та прогресивні інформаційні технології


Райко Галина Олександрівна. Методи та моделі управління процесами функціонування та розвитку вищого навчального закладу : Дис... канд. наук: 05.13.06 - 2008.



Анотація до роботи:

Райко Г.О. Методи та моделі управління процесами функціонування та розвитку вищого навчального закладу. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.13.06 – інформаційні технології. Херсонський національний технічний університет, Херсон, 2007.

В дисертаційній роботі вирішено актуальну наукову задачу розробки моделей та методів процесів функціонування та розвитку ВНЗ як системи, що складається із структурних підсистем. Представлена модель визначення області стратегічних інтересів ВНЗ

Запропонована комплексна модель розподілу ресурсів на функціонування та розвиток ВНЗ з урахуванням можливих позиційних ситуацій; модель знаходження оптимальної стратегії розподілу фонду розвитку ВНЗ.

Розроблена та апробована СППР ВНЗ, направлена на скорочення терміну визначення як впливу факторів зовнішнього середовища так і оцінку внутрішнього потенціалу ВНЗ для досягнення поставлених цілей функціонування та розвитку.

В дисертаційні роботі розв’язано важливу науково-практичну задачу моделювання та розробки методів, моделей, методології та інформаційної технології управління функціонуванням та розвитком ВНЗ як складної ієрархічної системи. Це досягнуто шляхом узагальнення та доповнення конструктивної теорії проблемно-орієнтованого інструментарію формалізації, моделювання процесів управління функціонуванням та розвитком, дослідження та оптимізація прийняття рішень управління ВНЗ в умовах функціонування та розвитку з урахуванням впливу факторів зовнішнього середовища. При автоматизованому управлінні ВНЗ реалізується поєднання комплексу науково-методологічних положень, математичних моделей, алгоритмів та програм до задач управління функціонуванням та розвитком ВНЗ.

В роботі отримані наступні результати:

1. Виконано системологічний аналіз стану системи вищої освіти в цілому та проблем управління ВНЗ. Встановлено, що процес діяльності ВНЗ неможливий без визначення факторів зовнішнього впливу у комплексному поєднанні з управлінням функціонуванням та розвитком внутрішнього потенціалу. Рівень інформатизації процесів управління функціонування та розвитку ВНЗ не задовольняє сучасним вимогам.

2. На основі проведеного аналізу та структуризації проблеми створення системи управління функціонуванням та розвитком ВНЗ комплексно розв’язано наступні питання:

– доопрацьовано елементи конструктивної теорії та проблемно-орієнтованого інструментарію моделювання ВНЗ та його складових частин (підрозділів) в умовах функціонування та розвитку.

3. Сформульовано основні задачі розвитку ВНЗ:

– розроблено метод, модель та алгоритм розрахунку соціальної потреби у вищій освіті з урахуванням демографічної ситуації в країні та внутрішнього кваліфікаційного потенціалу окремого ВНЗ.

4. Визначено та сформульовано принципи підвищення ефективності управління функціонуванням та розвитком ВНЗ, що відрізняє від вже існуючих врахуванням взаємодії із зовнішнім середовищем, невизначеності та ризику, багатокритеріальність, використання комплексного поєднання в єдиний процес, що дало можливість побудувати теоретичні основи системи управління.

5. Представлено структурну модель розвитку ВНЗ.

6. Розроблено модель розподілу ресурсів ВНЗ на функціонування та розвиток:

– розроблено модель оптимального фонду розвитку ВНЗ.

7. Знайшла подальший розвиток модель формування контингенту студентів в умовах невизначеності:

– запропоновано модель оптимального плану набору студентів.

Здійснено впровадження теоретичних результатів досліджень, що наведено в даній дисертаційній роботі, для розв’язання низки практичних задач.

Підтверджено той факт, що результати даної дисертаційної роботи можна кваліфікувати як вирішення наукової задачі автоматизованого управління функціонуванням та розвитком ВНЗ.

Публікації за темою дисертації

  1. Райко Г.А., Соколова Н.А. Моделирование управления развитием ВУЗа // Вестник Херсонского национального технического университета. - 2005.- № 1(21) – С.517-522.

Здобувачем запропоновано розв’язання задачі аналізу та синтезу структури ВНЗ.

  1. Райко Г.А. Подходы к формированию контингента студентов в ВУЗе // Вестник Херсонского национального технического университета. - 2005.-

№ 1(21) – С.581-587.

Ходаков В.Є., Райко Г.О. Модель фонду розвитку ВНЗ // Сборник трудов конференции „Моделирование -2006” – 16-18 мая 2006 г. – Киев – Институт проблем моделирования в энергетике им. Г.Е. Пухова НАН Украины, -2006.-С.429-432.

Здобувачем запропоновано модель розподілу фонду розвитку ВНЗ, як задачу розподілу обмеженого ресурсу в дворівневій ієрархічній системі.

  1. Райко Г.О. Фактори, що впливають на соціальний розвиток та територіальну організацію вищої освіти // Науково-методичний журнал „Наукові праці” Миколаївський державний гуманітарний університет ім.. Петра Могили комплексу „Києво-Могилянська академія”. – Том 57. - Випуск 44.- 2006. - С.220-227.

Соколова Н.А., Райко Г.О. Собівартість навчання як визначний фактор функціонування ВНЗ // Вестник Херсонского национального технического университета. - Херсон. - 2006.-№ 1(24). – С.456-460.

Здобувачем запропоновано модель розрахунку собівартості на підготовку одного студента державного ВНЗ.

  1. Радванська Л.М., Райко Г.О. Формалізація процесів функціонування ВНЗ // Вестник Херсонского национального технического университета. - Херсон. - 2007.-№4(27). – С.487-494.

Здобувачем запропоновано розгляд процесів функціонування та розвитку ВНЗ як системи, що складається із структурних підсистем.

  1. Соколова Н.А., Райко Г.О. Трирівнева модель розвитку ВНЗ // ІІІ Всеукраїнська науково-методична конференція, присвячена 14 річниці незалежності України. – Харків. – 2005.- С.310-318.

Здобувачем запропоновано основи для побудови моделей процесів управління функціонуванням та розвитком ВНЗ.

  1. Івченко Т.І., Райко Г.О. Болонський процес: шляхом європейської інтеграції // Збірник матеріалів міжнародної конференції „Україна – Чехія – ЄС: Сучасний стан та перспективи”. – Херсон – Прага: Херсонський національний технічний університет, 2007.-С.45-49.

Здобувачем запропоновано основні принципи функціонування ВНЗ.