Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Фізико-математичні науки / Математичне та програмне забезпечення обчислювальних машин і систем


146. Ткаченко Олексій Миколайович. Методи та програмні засоби сервісів мережних навчальних комплексів: дис... канд. техн. наук: 01.05.03 / Київський національний ун-т ім. Тараса Шевченка. - К., 2005.



Анотація до роботи:

Ткаченко О.М. Методи та програмні засоби сервісів мережних навчальних комплексів.– Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук зі спеціальності 01.05.03 – математичне та програмне забезпечення обчислювальних машин і систем. – Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Київ, 2005.

Дисертаційна робота присвячена дослідженню мережних програмних систем підтримки навчального процесу з динамічною модифікацією структури і вмісту.

Запропоновано шаблонно-просторовий підхід до створення таких систем, який дозволяє реалізувати динамічне проектування, створення і модифікацію ієрархії шаблонів, що моделюють сутності навчального процесу, здійснювати створення просторів, які створюються з відповідних шаблонів і в яких міститься основна інформація, задано правила поведінки та рівень доступу.

Розроблено основи формалізованого апарату функціонування шаблоно-просторових програмних систем, зокрема, розглянуто властивості кратних шаблонів, встановлено умови скінченності шаблонної і просторової ієрархій та умови коректності модифікації дерева шаблонів. Розглянуто алгебру шаблонних ієрархій та її властивості.

Розроблено алгоритми модифікації шаблонної та просторової ієрархії. Здійснено програмну реалізацію визначальних положень шаблонно-просторового підходу.

У дисертаційній роботі здійснено розробку шаблонно-просторового підходу до створення програмних систем, який вирішує важливу задачу забезпечення мобільності, гнучкості мережної системи підтримки навчального процесу без втрати функціональності. Це має важливе значення для академічної сфери, оскільки дає можливість створювати і встановлювати системи підтримки навчання з унікальними наборами сутностей, що відповідають специфіці конкретних закладів, значно розширюючи можливості організації навчальної та наукової діяльності.

Основними теоретичними та практичними результатами дисертації є наступні.

  1. Розроблено новий шаблонно-просторовий підхід до побудови мережних систем підтримки навчальної діяльності в закладах освіти. До характерних особливостей даного підходу відносяться: наявність засобів динамічного проектування, створення i модифікації шаблонів, що моделюють сутності навчального процесу, встановлення між ними ієрархічних зв’язків; можливість оперативного наповнення шаблонно-просторової системи вмістом у вигляді просторів, що створюються за відповідними шаблонами, встановлення між просторами горизонтальних зв’язків. Динамічне створення шаблонів дозволяє проектувати системи, що є досить різними за набором сутностей та ієрархічною впорядкованістю. Гнучкість досягається за рахунок оперативного створення просторів, відсутності статичної шаблонної ієрархії, можливості варіації набору базових сутностей та застосування залучення – нового ефективного способу надання диференційованого доступу.

  2. Започатковано розробку формалізованого апарату шаблонно-просторового підходу, зокрема, введено поняття сімейства кратних шаблонів та з’ясовано їхні властивості, обґрунтовано умови скінченності дерева шаблонів та умови коректності для різних способів його модифікації. Розглянуто алгебру шаблонних ієрархій на визначеній множині шаблонів, досліджено властивості множини цих ієрархій.

  3. Розроблено алгоритми генерації множини допустимих суміжних шаблонів, алгоритми модифікації ієрархії шаблонів та просторів, запропоновано різні способи додавання нових сутностей, встановлено їх переваги, недоліки та особливості застосування.

  4. Здійснено програмну реалізацію визначальних положень шаблонно-просторового підходу, обґрунтовано незалежність технології його реалізації від інструментальної платформи.

  5. Продемонстровано можливість використання системи, створеної на основі шаблонно-просторового підходу, для підтримки діяльності закладів, які оперують різними системами сутностей.

Публікації автора:

  1. Ткаченко О.М. Web-орієнтована система підтримки навчального процесу // Вісник Київського університету. Серія: Фізико-математичні науки.– К., 2003.– №4.– С.297-301.

  2. Завадський І.О., Ткаченко О.М. Про один підхід до побудови мережевого освітнього середовища // Вісник Київського університету. Серія: Фізико-математичні науки.– К., 2004.– №1.– С.210-216.

  3. Ткаченко О.М. Динамічне створення та зв’язування шаблонів у середовищі підтримки навчального процесу // Вісник Київського університету. Серія: Фізико-математичні науки.– К., 2004.– №2.– С.345-349.

  4. Ткаченко О.М. Зберігання шаблонів у динамічній мережній системі підтримки навчання // Вісник Київського університету. Серія: Фізико-математичні науки.– К., 2004.– №3.– С.282-286.

  1. Ткаченко О.М. Модифікація шаблонної ієрархії мережної системи підтримки навчального процесу // Тези доповідей міжнародної конференції "Theoretical and Applied Aspects of Program Systems Development (TAAPSD'2004)". – К., 2004.– С.170-175.

  2. Ткаченко О.М. Формальні аспекти моделювання динамічного освітнього середовища // Сборник докладов Международной научно-практической конференции "Единое информационное пространство".– Днепропетровск: УГХТУ, 2003.– С.55-58.

  3. Ткаченко О.М. Реалізація додавання нових шаблонів у мережному середовищі підтримки навчального процесу // Сборник докладов и тезисов II-го Международного молодёжного форума "Информационные технологии в XXI веке". – Днепропетровск: УГХТУ, 2004. – С.178-179.