Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Педагогічні науки / Теорія і методика навчання та виховання (по областях і рівню освіти)


Кобаль Василь Іванович. Методика розвитку пізнавальних інтересів учнів 5-8-х класів у процесі вивчення історії України : дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Національний педагогічний ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2005.



Анотація до роботи:

Кобаль В.І. Методика розвитку пізнавальних інтересів учнів 5-8-х класів у процесі вивчення історії України. - Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.02 - теорія та методика навчання історії. - Національний педагогічний університет імені М.П.Драгоманова, Київ, 2005.

Дисертацію присвячено дослідженню проблеми розвитку пізнавальних інтересів учнів середнього шкільного віку (5-8-і класи). Виділено основні поняття за проблемою дослідження, проаналізовано роль програм та підручників у процесі розвитку пізнавальних інтересів учнів, висвітлено шляхи розвитку пізнавальних інтересів учнів у педагогічній думці Закарпаття, визначено педагогічні та методичні особливості розвитку пізнавальних інтересів учнів середнього шкільного віку, узагальнено систему роботи з вивчення краєзнавчого матеріалу, проаналізовано шляхи розвитку пізнавальних інтересів учнів на уроках історії України в практиці сучасної школи. Запропоновано та експериментально апробовано педагогічні умови, модель, методику розвитку пізнавальних інтересів учнів 5-го та 7-8-х класів, програму навчального курсу історії рідного краю для 5-го класу. Доведено, що введення курсу історії рідного краю в 5-у класі, наповнення шкільного курсу історії України 7-8-х класів краєзнавчим матеріалом, дотримання запропонованих педагогічних умов та методики навчання сприяють розвитку пізнавальних інтересів, підвищенню рівня навчальних досягнень учнів, вихованню громадянської позиції.

Публікації автора:

  1. Кобаль В.І. Проблеми формування пізнавальних інтересів у навчальній діяльності школярів // Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Соціологія. Психологія. Педагогіка. Випуск 6. - К., 1998. - С.56-58.

  2. Кобаль В.І. Краєзнавство, як дидактична умова розвитку пізнавальних інтересів учнів на уроках історії в школах Закарпаття (20-30-ті роки ХХ століття) // Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Соціологія. Психологія. Педагогіка. Випуск 11. - К., 2001. - С.76-80.

  3. Кобаль В.І. Місце пізнавального інтересу в навчальному процесі при вивченні історії у загальноосвітній школі // Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Соціологія. Психологія. Педагогіка. Випуск 12-13. - К., 2002. - С.151-155.

4. Кобаль В.І. Дидактичні умови розвитку пізнавальних інтересів учнів // Теоретичні

питання культури, освіти та виховання: Київський національний лінгвістичний університет, збірник наукових праць. Випуск 24. - К., 2003. - С.20-24.