Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Педагогічні науки / Теорія і методика навчання та виховання (по областях і рівню освіти)


163. Уліщенко Андрій Борисович. Методика вивчення української еміграційної прози в старших класах загальноосвітньої школи: дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Інститут педагогіки АПН України. - К., 2005.



Анотація до роботи:

Уліщенко А. Б. Методика вивчення української еміграційної прози в старших класах загальноосвітньої школи. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.02 – теорія і методика навчання (українська література). – Інститут педагогіки АПН України, Київ, 2005.

У дисертаційному дослідженні представлено теоретично обґрунтовану та експериментально перевірену методику вивчення української еміграційної прози в старших класах, що відповідає екзистенційно-діалогічній концепції викладання літератури в школі. Доведено, що словеснику в процесі розгляду навчального матеріалу слід робити акцент на історико-літературному контексті, на властивих літературі українського зарубіжжя специфічних рисах, використовувати елементи психоаналітичної інтерпретації творів та аналізу неоміфопоетичних образів.

Запропонована методична система обґрунтовує пріоритет залучення комбінованої системи роботи з вивчення еміграційної прози, що реалізується шляхом застосування низки ефективних прийомів, які допомагають створити високу мотивацію і сприяють глибокому осягненню старшокласниками навчального матеріалу: шкільної лекції із залученням до співпраці учнів-асистентів, рефлексивної бесіди з метою створення психологічної установки до читання, психологічного «вживання» в образ, образно-символічного бачення, проблемних, пізнавальних і логічних завдань, диспутів, індивідуальних та колективних рольових ігор.

Дослідження містить конкретний матеріал, що може бути використаний з метою подальшого вдосконалення навчально-виховного процесу в школі.

Публікації автора:

        1. Уліщенко А. Б. Система уроків за творчістю Івана Багряного в 11-му класі // Українська мова і література в школі. – 2001. – № 1. – С. 36–47.

        2. Уліщенко А. Б. Викладання літератури української еміграції в 11-му класі. Деякі акценти // Українська мова і література в школі. – 2002. – № 5. – С. 34–38.

        3. Уліщенко А. Б. Основні напрями соціалізації учнівської молоді в урочний та позаурочний час у процесі викладання української літератури // Правова освіта й соціалізація учнівської молоді в умовах реформування українського суспільства: Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції. – Харків, 2003. – С. 138 – 141.

        4. Уліщенко А. Б. Оглядова тема під час розгляду української еміграційної прози в умовах багатопрофільного навчання // Українська мова і література в школі. – 2003. – № 7. – С. 25–29.

        5. Уліщенко А. Б. Особливості української еміграційної прози в системі вивчення літератури українського зарубіжжя в загальноосвітній школі // Українська мова і література в школі. – 2004. – № 4. – С. 29–33.

        6. Уліщенко А. Б. Психологічні чинники сприйняття літератури українського зарубіжжя старшокласниками // В. О. Сухомлинський і гуманістична педагогіка: Матеріали Всеукраїнської науково-методичної конференції. – Сімферополь, 2004. – С. 64–65.

        7. Уліщенко А. Б. Екзистенційні аспекти вивчення літератури українського зарубіжжя в контексті виховання національної гідності та моральної свідомості // Єдність особистісного і соціального факторів у виховному процесі навчального закладу: Матеріали міжнародної науково-практичної конференції ПДПУ ім. В. Г. Короленка. – Полтава, 2004. – С. 71-73.

        8. Уліщенко А. Б. Психологічні засади системи вивчення української еміграційної прози в старших класах загальноосвітньої школи / Наукові записки Харківського державного педагогічного університету ім. Г. С. Сковороди. Серія «Літературознавство». – 2004. – № 2 (38). – С. 154–160.

        9. Уліщенко А. Б. Інноваційні форми роботи в системі вивчення української еміграційної літератури / Наукові записки Харківського державного педагогічного університету ім. Г. С. Сковороди. Серія «Літературознавство». – 2004. – № 1 (37). – С. 117–120.

        10. Методичні рекомендації слухачам курсів підвищення кваліфікації вчителів української мови та літератури. Збірник методичних матеріалів / Укладачі: Ганіна Н. В., Уліщенко А. Б. – Харків, ХОНМІБО. – 2004. – 76 с.