Драганчук Вікторія Миколаївна. Музика як фактор психокоригувння: історичний, теоретичний і практичний аспекти : Дис... канд. мистецтвознавства: 17.00.03 / Волинський держ. ун-т ім. Лесі Українки. — Луцьк, 2003. — 235арк. — Бібліогр.: арк. 190-212.
Анотація до роботи:
Драганчук В.М. Музика як фактор психокоригування: історичний, теоретичний і практичний аспекти. – Рукопис.
Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства зі спеціальності 17.00.03 – музичне мистецтво. – Національна музична академія України ім. П.І.Чайковського, Київ, 2003.
Дисертація присвячена науковому обґрунтуванню в історичному і теоретичному аспектах та експериментальному підтвердженню у практичному аспекті специфіки музики як фактору психокоригування. Задля досягнення даної мети здійснюється системно-історичний аналіз психокоригуючої ролі музики, виявляються особливості її природи, що зумовлюють подібну дію. На основі результатів теоретичних розпрацювань подається авторська музична система психокоригування для дітей 5-6 років та в динаміці - для підлітків, що під час апробації довела свою дієвість. Проводяться узагальнення щодо специфічних особливостей взаємозв’язку музичного мистецтва із суспільною та індивідуальною свідомістю.
Публікації автора:
Драганчук В.М. Константи сприйняття у діалозі “композитор – виконавець – слухач” (на прикладі мелодико-інтонаційних і ладових факторів) // Теоретичні та практичні питання культурології: Зб. наук. статей. – Вип. 12. – Мелітополь, 2002. – С. 26-37.
Драганчук В.М. Музика і реципієнт: діалогіка взаємозв’язку // Діалог культур: Україна у світовому контексті. Мистецтво і освіта: Зб. наук. праць. – Вип. 6. – Львів, 2001. – С. 21-29.
Драганчук В.М. Музичний твір: проблема впливу на реципієнта // Науковий вісник Національної музичної академії України ім. П.І.Чайковського. – Вип. 21. – Музичний твір як творчий процес. – К., 2002. – С. 59-69.
Драганчук В.М. Просторовість та синестезійність у музиці на прикладі “Карпатського концерту” М.Скорика // Наукові збірки Львівської державної музичної академії ім. М.В.Лисенка. – Вип. 5. - Muzyka Galiciana.– Т. VI: Зб. статей. – Львів, 2001. - С. 233-239.
Драганчук В.М. Історія музикотерапії як підґрунтя нових психолого-педагогічних систем // Проблеми педагогічних технологій: Зб. наук. праць. – Вип. 3. – Луцьк, 2000. – С.10-17.
Драганчук В.М. Концепції катарсису у процесі їх історичного розвитку // Науковий вісник ВДУ. Серія “Історичні науки”: Зб. наук. праць.- Вип. 3. / Волинський державний університет ім. Лесі Українки. – Луцьк, 2000. –– С. 188-193.
Драганчук В.М. Пролонґоване сприйняття музики як художнє моделювання емоційно-етичних параметрів підлітка // Проблеми педагогічних технологій: Зб. наук. праць. – Вип. 4. – Луцьк, 2000. – С.142-151.
Драганчук В.М. До питання нейродинамічних та психоґенних факторів у процесі музичного сприйняття // Україна на межі тисячоліть: етнос, нація, культура: Доповіді та повідомлення. – Кн.1-2 / Інститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського НАН України. – К., 2000. - С. 424-444.
Драганчук В.М. Апробація методів і форм психокоригуючої дії музики у вихованні дітей вікової категорії 5-6 років // Тези доповідей Всеукраїнської науково-практичної конференції “Професійна мистецька освіта: діалог традицій та інновацій”. – К., 2000. – С. 129-130.
Драганчук В.М. Психофізіологічні аспекти музичного мистецтва та його впливу // IV Міжнародний конгрес україністів. Етнологія. Фольклористика: Доповіді та повідомлення. – Кн. 1 / Інститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського НАН України. – Одеса – Київ, 2001.- С. 324-327.
Драганчук В.М. Система музичного психокоригуючого впливу // Україна ХХ ст.: культура, ідеологія, політика: Зб. наук. праць [Тези доповіді, виголошеної під час роботи Міжнародного круглого столу “Україна – Австрія: історичні взаємини, економічні системи, розвиток науки, проблеми освіти і виховання” (Луцьк, 2000)] / НАНУ, Інститут історії України. – Вип. 4. – К., 2001. – С. 378-381.