Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Мистецтвознавство / Музичне мистецтво


7. Бондар Євгенія Миколаївна. Надекспресивне інтонування в контексті сучасної хорової творчості: дис... канд. мистецтвознавства: 17.00.03 / Одеська держ. музична академія ім. А.В.Нежданової. - О., 2005. - 16 с.



Анотація до роботи:

Бондар Є.М. Надекспресивне інтонування в контексті сучасної хорової творчості. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства за спеціальністю 17.00.03 – Музичне мистецтво. – Одеська державна музична академія імені А.В. Нежданової. – Одеса, 2005.

Дисертація присвячена дослідженню явища та поняття “надекспресивне інтонування” в сучасній хоровій творчості. Розглянуті тематичні, жанрово-композиційні, стилістичні передумови формування нової експресії. В роботі доводиться, що в предметно-смисловий зміст надекспресивного інтонування входить усе те, що перевищує можливості людського усвідомлення на даний проміжок часу, або потребує її найвищої напруги. Розкрито значення суттєвих параметрів надекспресивного інтонування в сучасній хоровій музиці: фактури, артикуляції, динаміки, виконавських прийомів. Запропонована типологія виконавських засобів надекспресивного інтонування, котрі було систематизовано за наступними прийомами звукоподання: 1) спів, розспівність; 2) речитація, псалмодування, тонований говір, sprechgesang; 3) мовлення, говір, декламація; 4) шепіт, крик, вигуки тощо. Сутність її полягає в тому, що на основі проаналізованих творів складено відповідність прийому звукоподання знаковій фігурі та значенню інтонаційних утворень.

В цілому аналітичний матеріал дослідження дозволяє виділити чотири групи творів за їх текстовими ознаками; ці чотири групи фіксують чотири головні тенденції, які існують в сучасній хоровій творчості, що досягла рівня надекспресивного інтонування.

Публікації автора:

  1. Бондар Є. Хорова фактура у вимірах музичного виконавства // Науковий вісник – ВАМН. Гуманітарні науки: історія, соціологія, політологія, психологія, мистецтвознавство. – № 3. – Київ-Одеса, 2002. – С.114-120.

  2. Бондар Є. Символ як елемент музичного мовлення // Музичне мистецтво і культура: Науковий вісник ОДМА імені А.В. Нежданової. – Вип.3. – Одеса: Астропринт. – 2002. – С. 74-82.

  3. Бондар Є. Явище надекспресивного рівня інтонування: до проблеми образної змістовності сучасної хорової музики / Розвиток інноваційних процесів у навчально-виховних закладах: збірник наукових праць // Проблеми сучасного мистецтва і культури. – Харків: Стиль-Издат, 2003. – С. 32-45.

  4. Бондар Є. Надекспресивний рівень інтонування як стильове явище в контексті сучасної хорової творчості / Стиль музичної творчості: естетика, теорії, виконавство: збірка статей // Науковий вісник НМАУ ім. П.І. Чайковського. Вип.37. – Київ, 2004. – С.184-190.

  5. Бондар Є. Сучасна хорова фактура як параметр надекспресії // Музичне мистецтво і культура: Науковий вісник ОДМА імені А.В. Нежданової. Вип.4, кн.2. – Одеса: Друк, 2004.– С.226-238.