Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Філологічні науки / Українська література


263. Руденко Марта Ігорівна. Наративна структура художньої прози Миколи Хвильового: дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / Київський національний ун-т ім. Тараса Шевченка. - К., 2004.



Анотація до роботи:

Руденко М.І. Наративна структура художньої прози М.Хвильового. – Рукопис.

Дисертація на здобуття вченого ступеня кандидата філологічних наук за спеціальністю – 10. 01. 01 – українська література. – Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Київ, 2003.

Дисертація присвячена дослідженню розповідної структури художньої прози М.Хвильового. На основі чотиричленної типології нараторів, запропонованої Ж.Женеттом, виділено типи оповідачів, простежено специфіку їх функціонування у творах письменника. Модерністська та авангардна естетичні концепції втілилися у таких наративних утвореннях, як поява фіктивного автора тексту, ускладнена розповідна структура, активізація інстанції читача, заглиблення у внутрішній світ персонажів. Художній світ подається як заздалегідь фікціональний, такий, що разом із наратором не претендує на вірогідність і автономність. Розглядається естетична концепція людини через протиставлення людини меншини та людини маси. Простежуються особливості функціонування невротичного та шизофренічного дискурсів у прозі письменника. Висвітлено характер екзистенціального дискурсу текстів М.Хвильового в літературно-мистецькому контексті доби. Варіанти функціонування «чужого слова» повністю підлягають авторському наміру, слугують для підкреслення прихованих смислів, що виникають якраз на межі лінеарного та інтертекстового прочитань новелістики та повістей М.Хвильового.

Публікації автора:

  1. Наративна типологія художньої прози М.Хвильового. Дослідження. Тернопіль: ТДПУ імені В.Гнатюка, 2003. – 88 с.

  2. Автор, читач і розповідач у новелі «Редактор Карк» // Наукові записки. Серія: Літературознавство. – Тернопіль: ТДПУ, 2001. – Вип. ІХ. – С. 82 – 86.

  3. Імпресіоністичний дискурс М. Хвильового: текст та інтертекст // Українська література в загальноєвропейському контексті – Ужгород: Ужгородський національний університет, 2002. – С. 146 – 152.

  4. Парадигма невротичного героя в наративі прозових творів Миколи Хвильового // Studia methodologica. – Тернопіль: ТДПУ, 2002. – Вип. 11. – С. 50 – 63.

  5. Екстрадієгетичний дискурс «Вступної новели» М. Хвильового: інтертекстуальна стратегія // Слово і час. – 2003. – № 5. – С. 57 – 63.

  6. Експліцитний наратор у наративі художньої прози М.Хвильового // Наукові записки. Серія: Літературознавство. – Тернопіль: ТДПУ, 2003. – Вип. ХІІІ. – С. 177 – 191.

Додаткова публікація:

Розповідна стратегія «Вступної новели» М. Хвильового // Матеріали УІІІ Міжнародної конференції «Франція та Україна, науково-практичний досвід у контексті діалогу національних культур» (Дніпропетровськ, 24 – 26 квітня 2002 року). – Дніпропетровськ: ДНУ, 2002. – Т. 1. – С. 252 – 254.