Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Фізико-математичні науки / Механіка деформівного твердого тіла


Янчевський Ігор Владиславович. Некоректні задачі динаміки елементів конструкцій при імпульсних навантаженнях : Дис... канд. наук: 01.02.04 - 2002.



Анотація до роботи:

Янчевський І. В. Некоректні задачі динаміки елементів конструкцій при імпульсних навантаженнях. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 01.02.04 – “Механіка деформівного твердого тіла”. – Інститут проблем машинобудування ім. А. М. Підгорного НАН України, Харків, 2002.

Уперше на базі уточнених теорій оболонок та теорії і методів чисельного розв’язання некоректних задач математичної фізики отримані рішення задач ідентифікації зовнішніх нестаціонарних навантажень, що діють неосесиметрично на циліндричну оболонку чи осесиметрично на напівсферичну оболонку, яка жорстко защемлена вздовж краю. Побудовано рішення в аналітичному вигляді оберненої динамічної задачі відновлення зовнішнього осьового навантаження у випадку стержневих систем. Процедура ідентифікації зазначених задач базується на математичній обробці деформації, що може бути отримана в результаті проведення експериментального дослідження.

Для однорідного стержня і циліндричної оболонки скінченної довжини при осесиметрії її деформування побудовані рішення задач управління, які формулюються як забезпечення рівності деякого параметра НДС у точці відповідної механічної системи заданому закону зміни за часом. Результатом є залежність від часу компонентів системи керуючого навантаження, точкою прикладення якої є один з торців елемента, що досліджується, на інший край якого прикладено збуджуюче навантаження. Для стержня представлено також методику розв’язання задачі управління напруженим станом на певній ділянці, довжина якого мала у порівнянні з довжиною стержня (~5%).

В роботі проведені відповідні дослідження щодо перевірки вірогідності отриманих результатів.

Дисертаційна робота присвячена розв’язанню низки некоректних задач (обернених та управління) динаміки елементів конструкцій при імпульсних навантаженнях. Отримані результати слід розглядати як єдиний створений комплекс щодо розв’язання актуальних проблем механіки деформівного твердого тіла.

Серед основних результатів роботи слід зазначити:

  1. вперше отримані рішення обернених задач динамічної теорії пружності за ідентифікацією зовнішніх нестаціонарних навантажень, що діють:

поздовжньо на стержень, який складається із скінченного числа різнорідних ділянок;

неосесиметрично на циліндричну оболонку нескінченної довжини;

осесиметрично на напівсферичну оболонку, яка жорстко защемлена вздовж краю;

  1. вперше розв’язані задачі управління напружено-деформівним станом у точці вздовж довжини стержневого елемента конструкції та оболонки скінченної довжини при осесиметрії її деформування за допомогою введення додаткової системи торцевого навантаження. Встановлені характерні особливості навантажень, які ідентифікуються, та визначена область ефективного управління деформівним станом конструктивних елементів у вигляді циліндричних оболонок. Зазначені параметри, які найбільш суттєво впливають на систему керуючих навантажень;

  2. вперше представлено метод розв’язання задачі управління напруженим станом на певній ділянці однорідного стержня за рахунок керуючого навантаження, що прикладено до одного краю стержня, на інший край якого діє збуджуюче зусилля;

  3. проведені ретельні дослідження щодо оцінки вірогідності одержаних результатів і обчислень;

  4. результати дисертаційної роботи можуть бути використані для визначення закону зміни за часом імпульсних навантажень у різних технологічних процесах, що використовуються в машинобудуванні, із застосуванням ударних чи імпульсних навантажень (штампування, різання, формування, клепання, пробивання отворів, пресування, брикетування), для оцінки динамічної міцності елементів конструкцій. Отримані результати також дозволяють ефективно керувати напружено-деформів-ним станом відповідальних елементів конструкцій, що експлуатуються в умовах імпульсних навантажень і які широко розповсюджені в ракето-, літако-, кораблебудуванні, в будівництві об’єктів цивільного і військового призначення.