Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Мистецтвознавство / Музичне мистецтво


32. Мельник Лідія Олександрівна. Необарокові тенденції в музиці XX ст.: дис... канд. мистецтвознавства: 17.00.03 / Національна музична академія України ім. П.І.Чайковського. - К., 2004.



Анотація до роботи:

Мельник Л.О. Необарокові тенденції в музиці ХХ ст. - Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства за спеціальністю 17.00.03 – Музичне мистецтво. – Львівська державна музична академія ім.М.Лисенка, Міністерство культури і мистецтв України, Львів, 2003.

Дисертацію присвячено проблемі становлення і розвитку необарокової течії в європейській музиці ХХ ст. У дослідженні розроблено поняття необароко та методологію його аналізу, визначено основні ознаки течії, простежено шляхи його розвитку в музичній культурі різних країн.

У дисертації проаналізовані твори українських композиторів другої половини ХХ ст., котрі тяжіють до необарокової стилістики в їх типологічних паралелях із композиціями інших національних шкіл та самобутнім втіленням основних параметрів стилю. Тут, зокрема, аналізуються взірці необароко в інтерпретаціях німецьких композиторів – від П.Гіндеміта до “нової ляйпцізької школи” (зокрема, акцентуються маловідомі з україномовних джерел постаті Й.Н.Давіда, В.Фортнера, Г.В.Генце та інші), французьких (А.Руссель, Д.Мійо), італійських (творчість А.Казелли, Д.Маліп’єро), цілий ряд проявів необароко в творах польських (Б.Шабельський, Ш.Лакс, Р.Спісак), чеських (Б.Мартіну), прибалтійських (Ю.Юзелюнас, В.Баркаускас), російських (М.Старокадомський, В.Задерацький, Д.Шостакович). Окремі зауваги стосуються барокових рецепцій у творах інших стилістичних напрямків (від полістилістики до джазу).

Публікації автора:

  1. Творчість Йогана Непомука Давіда в аспекті необарокових тенденцій// Наукові записки Тернопільського державного педагогічного університету ім.В.Гнатюка. Серія: мистецтвознавство. – Тернопіль: ТДПУ ім.В.Гнатюка, 2000. – Ч.2 (5). – С.23-35.

  2. Історизм як стильовий принцип// Питання стилю і форми в музиці. Збірка статей. – Львів: Каменяр, 2001. – С.22-42.

  3. Бароковий контекст духовної творчості композиторів “Лейпцизького канторату”// Текст музичного твору: практика і теорія. Збірка статей. – К.: КДВМУ ім. Р.М.Глієра, 2001.– С.153-161.

  4. Між “кліше традицій” і “образом автора” (типологія опер Г.В.Генце)// Музичний твір як творчий процес. Збірка статей. – К.:КДВМУ ім. Р.М.Глієра, 2002. – С.89-100.

  5. Театр українського бароко на сцені сучасного музичного мистецтва (опера О.Козаренка “Час покаяння”)// Науковий вісник Львівського національного університету, серія “Мистецтвознавство”. – Львів: ЛНУ ім.І.Франка, 2002. – Вип.2. – С.109-114.

  6. Initio – модус бароко або За ким залишаються знаки епохи// Молоде музикознавство. Збірка статей. – Львів: Каменяр, 2003. – С.4-11.

  7. “Сад божественних пісень” Івана Карабиця в контексті необароко європейського та українського// Vivere memento. Статті і спогади про Івана Карабиця. Науковий вісник НМАУ ім. П.І.Чайковського. – К.: Центрмузінформ НСКУ, 2003. – С.88-96.

  8. До питання програмної символіки жанрів бароко в ХХ столітті// Слово, інтонація, музичний твір. Збірка статей. Науковий вісник НМАУ ім. П.І.Чайковського. - К.: КДВМУ ім. Р.М.Глієра, 2003. – С.48-54.