Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Педагогічні науки / Теорія та методика виховання (з напрямків та сфер діяльності)


Мельник Олександр Васильович. Підготовка старшокласників до самостійного вибору майбутньої професії в процесі профільного трудового навчання: дисертація канд. пед. наук: 13.00.07 / Інститут проблем виховання АПН України. - К., 2003.



Анотація до роботи:

Мельник О.В. Підготовка старшокласників до самостійного вибору майбутньої професії у процесі профільного трудового навчання. - Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13. 00. 07 - теорія i методика виховання. - Інститут проблем виховання АПН України, Київ, 2003.

У дисертації досліджуються зміст та педагогічні засоби підготовки старшокласників до самостійного вибору майбутньої професії в процесі профільного трудового навчання. На основі аналізу психолого-педагогічної літератури розкрито сутність поняття “готовність старшокласника до самостійного вибору майбутньої професії”, визначено структуру, показники, рiвнi та критерії оцінювання цієї готовності. Теоретично обґрунтовано диференціацію змісту підготовки та педагогічні засоби його реалізації в процесі профільного трудового навчання, що знайшло відображення у розробці методики профконсультаційної роботи, зміст, форми та методи якої диференціюються відповідно до рівня готовності учнів до професійного самовизначення. Виявлено психолого-педагогічні аспекти реалізації різнорівневого змісту навчального матеріалу з основ вибору старшокласниками майбутньої професії, індивідуальні, групові та фронтальні форми роботи.

Експериментальним шляхом встановлено наявний рівень готовності старшокласників до самостійного вибору майбутньої професії та перевірено вплив запропонованої методики на ефективність цього процесу. Обґрунтовано доцільність запровадження динамічно-розвивального та індивідуально-психологічного диференційованого змісту та педагогічних засобів підготовки старшокласників до самостійного вибору майбутньої професії в процесі профільного трудового навчання.