Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Мистецтвознавство / Музичне мистецтво


25. Осадча Світлана Вікторівна. Православна заупокійно-поминальна традиція як феномен музичної культури: дис... канд. мистецтвознавства: 17.00.03 / Одеська держ. музична академія ім. А.В.Нежданової. - О., 2005.



Анотація до роботи:

Осадча С. В. Православна заупокійно-поминальна традиція як феномен музичної культури. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства за спеціальністю 17.00.03 – Музичне мистецтво. – Одеська державна музична академія імені А. В. Нежданової. Одеса, 2005.

Дисертація присвячена дослідженню соціокультурної природи, жанрово-стильової побудови та музичних аспектів православної заупокійно-поминальної традиції. Автор визначає загальнотеоретичні передумови вивчення заупокійної служби шляхом аналізу богословських, філософсько-культурологічних та музикознавчих праць.

Спеціальна увага приділяється розумінню явища смерті у православному вченні та особливої ролі колективної молитви у православному богослужінні. У світлі провідних тенденцій останнього визначається явище «музики богослужіння». Запроваджується поняття пам’яті як універсалії культури та провідної цінності поминального богослужіння.

Визначаються головні тенденції культури як пам’яті в зв’язку з репродуктивною та креативною сторонами заупокійно-поминальної традиції. Вивчення поминальних циклів дозволяє доводити провідне значення ужиткового, ужитково-авторського та авторського як домінуючих музично-стильових тенденцій поминальної чинопослідовності.

Досліджується суспільно-педагогічна та музично-творча діяльність О. Кастальського у контексті російської культури початку XX століття. Визначаються особливості розвитку заупокійно-поминальної традиції на початку XXI століття, її впливу на композиторську творчість та на духовну культуру у цілому.

Публікації автора:

1. Осадчая С. Традиционное и новаторское в «Братском поминовении» А. Кастальского // Музичне мистецтво і культура. Науковий вісник Одеської державної консерваторії ім. А. В. Нежданової. – Вип. 4. Кн. 1. – Одеса: Друк, 2004. – С. 146-158.

2. Осадчая С. Реформаторские идеи А. Кастальского в контексте истории духовной музыкальной культуры // Київське музикознавство. Культурологія та музикознавство. НМАУ ім. П. І. Чайковського. Київське державне вище музичне училище ім. Р. М. Глієра. – Вип. 15. – Київ, 2004. – С. 168-178.

3. Осадчая С. Литургическая природа поминально-заупокойных песнопений: культурологический аспект // Київське музикознавство. Культурологія та музикознавство. НМАУ ім. П. І. Чайковського. Київське державне вище музичне училище ім. Р. М. Глієра. – Вип. 16. – Київ, 2004. – С. 105-117.

4. Осадчая С. Осмогласный цикл степенных антифонов в творчестве С. Д. Орфеева // Музичне мистецтво і культура. Науковий вісник Одеської державної консерваторії ім. А. В. Нежданової. – Вип. 5. – Одеса: Друк, 2004. – С. 304-315.

5. Осадчая С. Сакральная музыка как жанрово-стилевой феномен в творчестве русских композиторов конца XIX начала XX века // Київське музикознавство. НМАУ ім. П. І. Чайковського. Київське державне вище музичне училище ім. Р. М. Глієра. – Вип. 17. – Київ, 2005. – С. 161-171.