Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Педагогічні науки / Корекційна педагогіка (сурдопедагогіка та тифлопедагогіка, олігофренопедагогіка та логопедія)


102. Козлова Валентина Анатоліївна. Пропедевтика порушень письма у першокласників з вадами мовлення в умовах білінгвізму: дисертація канд. пед. наук: 13.00.03 / Інститут спеціальної педагогіки АПН України. - К., 2003.



Анотація до роботи:

Козлова В.А. Пропедевтика порушень письма у першокласників з вадами мовлення в умовах білінгвізму. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.03 – корекційна педагогіка. – Інститут спеціальної педагогіки АПН України. – Київ, 2003.

Дисертаційна робота містить результати теоретико-експериментального дослідження проблеми запобігання й виправлення відхилень письма у першокласників-білінгвів з вадами мовлення. Проблема вирішується на основі вивчення педагогічного забезпечення становлення навички грамотного письма в учнів-логопатів масових шкіл в умовах співіснування близькоспоріднених мов.

Визначено складові вивчення усного і писемного мовлення, показники та критерії стану вербальних і невербальних процесів, розроблено методику їх дослідження. Виявлено особливості прояву розладів усного мовлення і письма в умовах білінгвізму. Здійснено розробку комплексного попереджувально-корекційного навчання двомовних учнів, а саме: спеціальний підбір методичних засобів і прийомів поетапного формування системи унормованих вимовних, лексико-семантичних, граматичних, орфографічних навичок з чітким розмежуванням елементів мовних систем двох споріднених мов у межах програмових вимог.

Публікації автора:

  1. Козлова В.А. Шляхи профілактики недорозвинення сукцесивних та симультанних синтезів в учнів-логопатів. – Методичний вісник 28: Інноваційний пошук в освітньому просторі Кіровоградщини. – Кіровоград: Народне слово, 1999. – С. 94-96.

  2. Козлова В.А., Шевченко М.В. Діагностика білінгвістичних помилок у першокласників з дисграфією // Механізми та критерії діагностики психофізичного розвитку дітей в системі корекційної роботи / Під ред. В.Довгополого. – Дніпропетровськ, 1999. – С. 19-20.

  3. Козлова В.А. Досвід і проблеми комплексної реабілітації дітей з труднощами у навчанні. Методичний вісник 27. – Кіровоград: Народне слово, 1999. – С. 206-219.

  4. Козлова В.А., Попруга Г.Й. Підвищення кваліфікації педагогічних працівників спеціальної освіти // Матеріали звітної конференції Державної академії керівних кадрів освіти. – Київ, 1999, – С. 76-79.

  5. Козлова В.А. Функціональний підхід до навчання мови дітей-білінгвів з ПМР як один із ефективних факторів стандартизації спеціальної освіти // Дидактичні та соціально-психологічні аспекти корекційної роботи у спеціальній школі: Наук.-метод. зб.: Вип.. 2 / За ред. В.І.Бондаря, В.В.Засенка. – К.: Наук. світ, 2001. – С. 121-127.

  6. Козлова В.А. Проблема білінгвізму в теорії і практиці навчання письма молодших школярів // Дефектологія. – 2001. – № 1. – С. 36-38.

  7. Козлова В.А. Особливості порушень письма у першокласників з вадами мовлення в умовах білінгвізму // Дефектологія. – 2002. – № 1. – С. 15-19.

  8. Козлова В., Колупаєва А. Психолого-педагогічні аспекти формування писемного мовлення у молодших школярів // Дидактичні та соціально-психологічні аспекти корекційної роботи у спеціальній школі: Наук.-метод. зб.: Вип.. 4 / За ред. В.І.Бондаря, В.В.Засенка. – К.: Знання, 2002. – С. 117-122.

  9. Козлова В.А. Підвищення фахової компетентності вчителя початкових класів в аспекті проблеми подолання писемних порушень у дітей з вадами мовлення // Наукові записки. – Випуск 41. – Серія: Педагогічні науки. – Кіровоград: РВЦ КДПУ ім. В.Винниченка, 2002. – С. 76-80.

  10. Козлова В.А. Спрямованість роботи учителя-логопеда з двомовними першокласниками загальноосвітніх шкіл // Дефектологія. – 2003. – №1. – С. 17-20.