Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Психологічні науки / Педагогічна та вікова психологія


Бігунова Світозара Анатоліївна. Психологічний потенціал культурологічно орієнтованого навчання старшокласників іноземної мови. : Дис... канд. наук: 19.00.07 - 2008.



Анотація до роботи:

Бігунова С.А. Психологічний потенціал культурологічно орієнтованого навчання старшокласників іноземної мови. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. – Інститут психології ім. Г.С.Костюка АПН України, Київ, 2008.

Дисертацію присвячено вивченню психологічного потенціалу культурологічно зорієнтованого навчання старшокласників іноземної мови.

У роботі розроблено ефективні психолого-педагогічні принципи культурологічно зорієнтованого навчання старшокласників іноземної мови: а) принцип залучення старшокласників до загальнокультурних цінностей народу, мова якого вивчається; б) принцип врахування особливостей рідної мови; в) принцип формування соціокультурної компетенції; г) принцип формування іншомовної комунікативної компетенції; д) принцип активної комунікації; е) принцип багатовимірності моделі спілкування; є) принцип формування особистісного соціокультурного досвіду.

Показано, що організація вчителем культурологічно зорієнтованої творчої діяльності стимулює як підвищення рівня засвоєння учнями іноземної мови, так і підвищення когнітивної складності особистості школярів і збагачення її ціннісно-смислової сфери.

Психологічними умовами становлення когнітивної складності особистості старшокласника і збагачення її ціннісно-смислової сфери в культурологічно зорієнтованому навчальному просторі є: формування полікультурної компетентності школярів; розвиток потреби у самореалізації та суб’єктного самовизначення учнів; розвиток здатності виявляти толерантність по відношенню до представників інших культур, неупереджено ставитись до різної інформації, бути ідеологічно нейтральним, до засвоєння культурних явищ, властивих народові, мова якого вивчається, до уникання стереотипів у мисленні, до усвідомлення себе суб’єктом культури, до здійснення розумових операцій на високому рівні; формування міжкультурної свідомості особистості, відкритої до крос-культурної взаємодії.

Публікації автора:

Бігунова С.А. Актуальність культурологічно орієнтованого навчання іноземною мовою в сучасній українській школі // Проблеми державного будівництва в Україні. Матеріали міжнародної науково-практичної конференції професорсько-викладацького складу “Україна на шляху до європейської спільноти в умовах Помаранчевої революції”. – К.: 2005. – №10. – С.160-165.

Бігунова С.А. Взаємодія вчителя та учня у культурологічно орієнтованому навчанні іноземною мовою в сучасній українській школі // Духовна культура особистості в контексті розвитку громадянського суспільства: Науково-методичний збірник / За ред. М.М.Заброцького, І.І.Якухно. – Житомир-Київ, ЖОІППО, 2005.– С.88-92.

Бігунова С.А. Використання автоматизованих навчальних курсів з англійської мови у вищих закладах освіти // Філологічні студії. Науковий часопис. – Луцьк, 2004.– №4 (28). – С.24-29.

Бігунова С.А. Використання інформаційних технологій при навчанні іноземним мовам // Психолого-педагогічні основи гуманізації навчально-виховного процесу в школі та ВНЗ.– Рівне, 2003. – №4. – Частина 2. – С.223-228.

Бігунова С.А. Культурологічно орієнтоване навчання як детермінанта розвитку самосвідомості особистості // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти. – Рівне: РДГУ, 2004. – Вип. 30. – С.30-33.

Бігунова С.А. Культурологічно орієнтоване навчання як фактор ефективного оволодіння школярами іноземною мовою // Збірник наукових праць Інституту психології ім. Г.С.Костюка АПН України / За ред. Максименка С.Д. – К.: 2004. – Т. VI. – Випуск 1. – С.36-40.

Бігунова С.А. Проблема культурологічно орієнтованого навчання іноземною мовою в сучасних загальноосвітніх школах // Збірник наукових праць Інституту психології ім. Г.С.Костюка АПН України / За ред. Максименка С.Д. – К.: 2005. – Т. VІI. – Випуск 1. – С.36-41.

Бігунова С.А. Психологічні особливості ефективного засвоєння старшокласниками іноземної мови // Збірник наукових праць Інституту психології ім. Г.С.Костюка АПН України / За ред. Максименка С.Д. – К.: 2004. – Т. VI. – Випуск 6. – С.33-39.

Бігунова С.А. Психологічні особливості урахування вчителем іноземної мови гендерної приналежності старшокласників // Наукові записки Острозької академії. – Серія “Психологія і педагогіка”. – Острог, 2004.– Вип.5. – С.17-22.

Бігунова С.А. Теоретичний аналіз особливостей організації культурологічно орієнтованого навчання // Нова педагогічна думка. Науково-методичний журнал / За ред. М.Віднічука. – Рівне, 2004. – № 4. – С.42-45.