Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Психологічні науки / Педагогічна та вікова психологія


Воропаєв Євгеній Павлович. Психолого-педагогічні чинники креативності вихованців дитячих театральних студій : Дис... канд. наук: 19.00.07 - 2008.



Анотація до роботи:

Воропаєв Є. П. Психолого-педагогічні чинники креативності вихованців дитячих театральних студій – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія. Інститут психології ім. Г.С. Костюка АПН України. Київ, 2008.

Дисертація містить емпіричне дослідження, здійснене з позицій екзистенційно-гуманістичної психології, спрямоване на вдосконалення педагогіки «театру, де грають діти» – явища культури, що недостатньо вивчене психологами. Встановлено, що креативність дітей та творчі успіхи колективів вище в тих театрах, керівники яких демонструють високий рівень сенсожиттєвих орієнтацій, а ціннісні пріоритети цих режисерів відмінні від їх менш творчо вдалих колег. Також режисери, що демонструють високі показники за тестовими методиками, створеними у руслі екзистенційно-гуманістичного психологічного підходу, у своїй педагогічній практиці частіше використовують діалогічні стратегії психологічних впливів.

Робота відкриває можливість розробки нових методів тестування рівнів досягнень театрів, вирішення завдань професійної діагностики і професійного добору учнів для подальшої спеціалізованої театральної освіти. Матеріали дослідження можуть бути використані в курсах лекцій із психології сценічної творчості й у розробці програм психологічної підготовки фахівців у сфері театрально-педагогічної освіти.

Публікації автора:

1. Воропаєв Є. П. Дитяче театральне співтовариство: проблеми, перспективи, досвід розбудови / Є. П. Воропаєв // Проблеми загальної та педагогічної психології: Збірник наукових праць Інституту психології ім. Г.С. Костюка АПН України. За ред. С. Д. Максименка – К. : 2004, Т.VI. Вип. 3. – С. 70-75.

2. Воропаєв Є. П. Дитяче театральне співтовариство: психологічні особливості учасників / Є. П. Воропаєв // Актуальні проблеми психології: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія. За ред. С. Д. Максименка. – К. : ДП «Інформаційно-аналітичне агентство», 2007. – Том. Х. Вип. 2. – С. 124-134.

3. Воропаев Е. П. Экспериментальное исследование самоактуализации, смысложизненных и ценностных ориентаций педагогов-режиссеров / Е. П. Воропаев // Практическая психология и социальная работа. – 2007. – № 1. – С. 66-71.

4. Воропаєв Є. П. Психолого-педагогічні проблеми дитячого театрального співтовариства / Є. П. Воропаєв // Обдарована дитина. – 2004. – № 4. – С. 48-55.

5. Воропаєв Є. П. «Діонісійські» складові театральної творчості дітей / Є. П. Воропаєв // Музичне і театральне мистецтво України в дослідженнях молодих мистецтвознавців: матеріали VI Всеукраїнської наукової конференції студентів та аспірантів., 15-17 бер 2006 р. тезиси докл. – Харків: ХДУМ, 2006. – С. 101-103.

6. Воропаев Е. П. Многоэтажное здание игры / Е. П. Воропаев // «Звенья». Международный журнал для родителей и учителей. – 2003. – № 5. – С. 34-37.

7. Воропаев Е. П. Мотив игры / Е. П. Воропаев // «Первое сентября». – 2003. – № 17. – С. 4-6.