Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Педагогічні науки / Теорія і методика професійної освіти


Романенко Оксана Василівна. Реформування професійної підготовки майбутніх учителів середніх навчальних закладів Франції : Дис... канд. наук: 13.00.04 - 2007.



Анотація до роботи:

Романенко О.В. Реформування професійної підготовки майбутніх учителів середніх навчальних закладів Франції. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія та методика професійної освіти. – Луганський національний педагогічний університет імені Тараса Шевченка. – Луганськ, 2007.

У дисертації досліджуються процес і результати реформування системи професійно-педагогічної підготовки майбутніх учителів середньої школи Франції у 90-ті роки ХХ ст. і на початку ХХІ ст. Основною метою модернізації педагогічної освіти країни під впливом численних внутрішніх та зовнішніх чинників стало удосконалення професійної підготовки майбутніх учителів шляхом формування їх професійної компетентності в системі вищої педагогічної освіти. Здійснено ретроспективний аналіз історичного розвитку освітньої системи Франції, визначено сутність поняття “професійна компетентність”. Доведено, що формування професійної компетентності здійснюється шляхом надання теоретичних знань та професійних умінь, обов’язкового тривалого педагогічного стажування і формування готовності майбутніх учителів вести наукові дослідження. Розкрито зміст, форми і напрями професійної підготовки майбутніх учителів. На основі поглибленого аналізу системи підготовки учительських кадрів у Франції обґрунтовано конструктивні риси французької педагогічної освіти з метою їх можливого використання в процесі реформування системи підготовки вчителів в Україні.

Публікації автора:

1. Романенко О.В. Педагогічна освіта Франції: Формування професійної компетентності майбутніх учителів: Навч. посіб. – Дніпропетровськ: Вид-во Пороги, 2006. – 130 с.

2. Романенко О.В. Актуальні проблеми вдосконалення вищої педагогічної освіти Франції // Педагогічні науки: Зб. наук. пр. – Вип. 33. – Херсон: Видавництво ХДУ, 2003. – С.51 – 55.

3. Романенко О.В. Формування вимог до вчителя сучасної середньої школи Франції // Соціалізація особистості: Зб. наук. пр. / За заг. ред. проф. А.Й. Капської. Том XIX. – К.: Логос. 2003. – С.94 – 102.

4. Романенко О.В. Професіоналізація педагогічної діяльності вчителя середньої школи Франції // Проблеми сучасної педагогічної освіти. Сер. Педагогіка і психологія: Зб. статей. – Вип. 5. – К.: Пед. преса, 2003. – С. 236 – 240.

5. Романенко О.В. Професійна підготовка майбутніх вчителів у Франції // Гуманізація навчально-виховного процесу: Зб. наук. пр. / За загальною редакцією проф. В.І.Сипченка. – Слов'янськ: Видавн. центр СДПУ, 2003. – С.209 – 214.

6. Романенко О.В. Підготовка вчителя-дослідника у контексті неперервної педагогічної освіти Франції // Неперервна професійна освіта: теорія і практика. – 2003. – Вип. 3-4. – С.267 – 273.

7. Романенко О.В. Особливості застосування інноваційних технологій у неперервній педагогічній освіті Франції // Неперервна професійна освіта: теорія і практика. – 2004. – Вип. 1. – С.150 – 155.

8. Романенко О.В. Формування готовності до науково-дослідницької діяльності у майбутніх вчителів середньої школи Франції // Педагогічний процес: теорія і практика: Зб. наук. пр. – Київ: Видавництво П/П „ЕКМО”, 2004. – Вип. 1. – С.88 – 98.

9. Романенко О.В. Середня школа Франції: актуальні проблеми гуманізації навчання // Мова і культура. – Київ, 2002. – Вип. 5. – Том V. – С.232 – 238.

10. Романенко О.В. Формування професійної компетентності викладача сучасного вищого навчального закладу у контексті загальноєвропейської інтеграції // Актуальні проблеми педагогіки: методологія, теорія і практика: Зб. наук. пр. – Вип. 3. – Ч. 2. – Горлівка: Видавництво ГДПІІМ, 2006. – С.224 – 231.

11. Романенко О.В. Интеграция педагогической науки и практики в подготовке учителя-исследователя // Интеграция педагогической науки и практики как доминирующий фактор развития образования XXI века: методология, теория, технология: Материалы Междунар. научн.-практ. конф., 28-29 ноября 2003 г., Минск / Отв. ред. И.И.Цыркун, З.С.Курбыко. – Мн.: БГПУ, 2003. – С.57 – 60.

12. Романенко О.В. Французька вища школа: проблеми інтеграції до європейського освітнього простору // Професіоналізм педагога (Проективна педагогіка: питання теорії і практики): Матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. 21-23 вересня 2004 р., м.Ялта. – Ч.1 – Ялта: РВВ КДГІ, 2004. – С.45 –49.

13. Романенко О.В. Пріоритетні напрями розвитку вищої педагогічної освіти Франції // К.Д.Ушинський і сучасність: пріоритетні напрямки розвитку професійної освіти: Матеріали Міжнар. наук.-практ. конф. 21-22 жовтня 2004 р. – Одеса, 2004. – С. 111 – 117.

14. Романенко О.В. Проблеми підготовки майбутніх учителів в умовах створення єдиного освітнього простору // Динаміка наукових досліджень – 2005: Матеріали ІV Міжнар. наук.-практ. конф. – Том 35. Проблеми підготовки фахівців. – Дніпропетровськ: Наука і освіта, 2005. – С.14 – 18.

15. Романенко О.В. Вибір сучасних методик викладання французької мови як другої іноземної // Науковий потенціал світу – 2005: Матеріали ІІ Міжнародної науково-практичної конференції. – Том 13. Педагогіка. – Дніпропетровськ: Наука і освіта, 2005. – C. 88 – 90.