Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Педагогічні науки / Теорія і методика професійної освіти


Саюк Валентина Іванівна. Розвиток професійної компетентності вчителів географії у системі післядипломної педагогічної освіти. : Дис... канд. наук: 13.00.04 - 2007.



Анотація до роботи:

Саюк В.І. Розвиток професійної компетентності вчителів географії у системі післядипломної педагогічної освіти. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія та методика професійної освіти. - Центральний інститут післядипломної педагогічної освіти АПН України. – Київ, 2007.

Дисертаційне дослідження присвячене проблемі розвитку професійної компетентності вчителів географії у системі післядипломної педагогічної освіти. В роботі здійснено аналіз методологічної та психолого-педагогічної літератури, на основі якого: уточнено сутність понять “професійна компетентність вчителя”, “модель професійної компетентності вчителя”, “розвиток професійної компетентності вчителів”; визначено зміст і структуру професійної компетентності вчителя. З’ясовано, що структура професійної компетентності вчителя - це складна інтегрована система, яка складається із взаємопов’язаних і взаємозалежних компонентів та елементів: мотиваційний, когнітивний, операційний, особистісний. Визначено модель професійної компетентності вчителя географії, яка складає змістову та діагностичну основу розвитку його професіоналізму у післядипломній освіті. В основу моделі покладено функції педагога сучасної школи, які визначили виділення відповідних видів діяльності вчителя географії як окремих видів компетентностей: психологічної, предметної (географічної), дидактичної, методичної, комунікативної, управлінської і проективної. Доведено, що розвиток професійної компетентності вчителів географії потребує створення і дотримання необхідних організаційно-педагогічних умов. Розроблена програма розвитку професійної компетентності вчителів географії з урахуванням моделі й організаційно-педагогічних умов сприяла розвитку їх професіоналізму в системі післядипломної освіти, що доведено експериментально.

Публікації автора:

1. Саюк В.І. Розвиток мотивації навчання географії засобом гри // Україна та глобальні процеси: географічний вимір. Зб. наук. пр. – Київ – Луцьк: Ред. – вид. “Вежа” Волинського державного ун-ту ім. Лесі Українки, 2000.- Т.3. – С. 349-353.

2. Саюк В.І. Структура навчально-ігрової діяльності на уроках географії // Географічні дослідження в Україні на межі тисячоліть. Всеукраїнської наукової конференції студентів та аспірантів. – К.: ВЦ “Київський університет”, 2000. С. 10-11.

3. Саюк В.І.Місце і роль ігрових технологій у навчанні географії // Географічна наука і освіта в Україні. Зб. наук. праць. – К.: Фітосоціоцентр, 2000. – С. 63-64.

4. Саюк В.І. Класифікація ігор та ігрові форми навчання //Географія та основи економіки в школі. – 2000. - №4. – С.24-26.

5. Саюк В.І. Навчально-ігрова діяльність на уроках географії // Рідна школа. – 2001. - №3. – С.62-64.

6. Саюк В.І. Ігрові методи та їх дидактичне значення // Рідна школа. – 2001. №4. – С.18-20.

7. Саюк В.І. та ін. Типові навчальні плани та анотовані програми підвищення кваліфікації педагогічних працівників системи загальної середньої освіти. Методичні рекомендації для інститутів післядипломної педагогічної освіти / За заг. ред. Л.І.Даниленко. – К.: Логос, 2005. – 60с.

8. Саюк В.І., Лукіна Т.О., Пустова Т.В. Науково-методичні засади педагогічного оцінювання: Програма навчального модуля. – К.: ЦІППО, 2005. – 10 с.

9. Саюк В.І. та ін. Основи педагогічного оцінювання. Ч. ІІ. Практика: Навчально-методичні та інформаційно-довідникові матеріали для педагогічних працівників. – К.: Майстер-клас, 2005. – 56 с.

10. Саюк В.І. Педагогічне оцінювання у закладах освіти: Програма спецкурсу. – К.: ЦІППО, 2006. - 20 с.

11. Саюк В.І. Розвиток економічної компетентності педагогічних працівників у системі підвищення кваліфікації // Вища освіта України. Додаток 3 (Т.3.). Тематичний випуск “Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору”. – К., 2006. – С. 511-520.

12. Саюк В.І.Педагогічний аналіз поняття професійної компетентності вчителя // Педагогіка і психологія формування творчої особистості: проблеми і пошуки: Зб. наук. праць / Редкол.: Т.І.Сущенко (відп. ред.) та ін. – Запоріжжя. – 2006. – Вип. 37. – С.65-72.

13. Саюк В.І. Організація методичної роботи з розвитку професійної компетентності вчителів географії на районному та шкільному рівнях // Наука і сучасність. Зб. наук. праць Національного педагогічного університету ім. М.П.Драгоманова. – Т.58. – К.: НПУ ім. М.П.Драгоманова. – 2006. – С. 155-167.

14. Саюк В.І. Педагогічна діагностика професійної компетентності вчителів географії у системі післядипломної педагогічної освіти // Вісник післядипломної освіти: Зб. наук. праць. Випуск 4 / Ред.кол.: В.В.Олійник (гол. ред.) та ін. – К.: Міленіум, 2006. – С. 141-155.