Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Філософські науки / Соціальна філософія та філософія історії


139. Стояно Оксана Олександрівна. Самоідентифікація студентства як процес самовизначення особистості в сучасному суспільстві: дис... канд. філос. наук: 09.00.03 / Південноукраїнський держ. педагогічний ун-т ім. К.Д.Ушинського. - О., 2004.



Анотація до роботи:

Стояно О.О. Самоідентифікація студентства як процес самовизначення особистості в сучасному суспільстві. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філософських наук за спеціальністю 09.00.03 - соціальна філософія та філософія історії. – Південноукраїнський державний педагогічний університет (м. Одеса) ім. К.Д. Ушинського . – Одеса, 2004.

Дисертація присв’ячена соціально-філософському осмисленню самоідентифікації студентства як процесу самовизначення особистості в сучасному суспільстві.

Самоідентифікація – усвідомлення людиною своєї приналежності до конкретної суспільної групи, спільноти, страти. Самоідентифікація надає можливості для вільного різноманітного розвитку особистості і формування соціальних характеристик, що дозволяють зайняти певну соціальну позицію і тим самим сприяє інтеграції індивіда у спільноту.

Структура особистісної самоідентифікації полягає в єдності самопізнання і самооцінки особистісних якостей. Дослідження особистісних самоідентифікацій дало підстави для висновку, що самооцінки студентів відзначаються не тільки різноманітним характером у просторі від позитивних до негативних, самокритичних, але й надзвичайно динамічні в часі: кожне покоління студентів має “своє обличчя”. Змінюється соціальний портрет студентства з першого по п'ятий курс: підвищуються цінності відповідальності, вимогливості до себе, до своїх моральних якостей, знижується самовпевненість.

Процес соціальної самоідентифікації зумовлено дією складного для кожного індивіда впливу мікросередовища (родини, родичів, друзів) та офіційної ідеології макросередовища.

Висувається положення про те, що визначну роль у навчально-виховному процесі здобуває формування сутнісного ядра культури, що детермінує цільність особистості. Таким ядром повинна стати інтелігентність майбутнього фахівця, незалежно від роду його занять в усьому подальшому житті. Перехід до нової парадигми виховання потребує поєднання “природного” розвитку особистості студента і “штучного” цілеспрямованого впливу викладача з характерними рисами уже сформованої самоідентичності студента.

Публікації автора:

  1. Основные направления и средства социализации студенческой молодежи // Наукове пізнання. - 2001. – №1. – С. 69-72.

  2. Процессы социально-профессиональной самоидентификации студенческой молодежи // Перспективи. – 2001. – №2. – С. 39-44.

  3. Влияние самоидентификационных практик на формирование личности студента // Перспективи. – 2003.– № 1. – С. 21-28.

  4. Актуализация проблемы самоидентификации личности в трансформирующемся обществе // Наука, релігія, суспільство. – 2003. – № 4. – С. 258-263.

  5. Роль самоидентификации личности в повышении качества жизни (концепция Григория Сковороды) // Стратегия устойчивого развития: современный мир – Приднестровье. – Тирасполь: ЦСПИ “Перспектива”, 2003. – С. 279-283.

  6. Самоидентификация студенчества и проблемы повышения эффективности учебно-воспитательного процесса // Матеріали 33-ої науково-методичної конференції викладачів ОДАХТ. – Одеса: ОДАХТ, 2002. – Ч. 2. – С. 138.

  7. Проблема самоидентификации студенчества и гуманизация учебно-воспитательного процесса // Матеріали міжнародної наукової конференції “Філософські проблеми гуманізації освіти”. – Одеса: Негоціант, 2003. – С. 165-166.