Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Філологічні науки / Українська література


7. Антонюк Тетяна Олександрівна. Сюрреалізм як художній напрям в українській поезії XX століття (Е.Андієвська, О.Зуєвський, Б.-І.Антонович, М.Воробйов): дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / Київський національний ун-т ім. Тараса Шевченка. - К., 2004.



Анотація до роботи:

Антонюк Т.О. Сюрреалізм як художній напрям в українській поезії ХХ століття (Е.Андієвська, О.Зуєвський, Б.-І.Антонич, М.Воробйов). – Рукопис.

Дисертація на здобуття вченого ступеня кандидата філологічних наук за спеціальністю – 10.01.01 – українська література. – Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Київ, 2004.

У дисертації розглядається національна специфіка українського сюрреалізму в поезії ХХ століття, застосовуються методи його інтерпретації крізь призму психоаналітичних ідей З.Фройда, теорії архетипів аналітичної психології К.-Г.Юнга у збірках Е.Андієвської („Поезії”, „Первні”, „Пісні без тексту”, „Риба і розмір”, „Віґілії”, „Спокуси святого Антонія”, „Архітектурні ансамблі”, „Межиріччя”, „Хвилі” тощо); творах О.Зуєвського (збірки „Золоті ворота”, „Під знаком Фенікса”, поетичні цикли „Кассіопея”, „Парафрази”, „Голуб серед ательє”, включаючи останні книги, видані посмертно, „Естакади” та „Обіцянка радості”); поетичному спадку
Б.-І.Антонича (збірки „Ротації”, „Три перстені”, „Книга Лева”, поезії поза збірками) та М.Воробйова (книги „Пригадай на дорогу мені”, „Місяць шипшини”, „Ожина обрію”, „Прогулянка одинцем”, збірки „Човен” та „Срібна рука”).

Вперше на підставі емпіричних даних сюрреалістичної творчості конкретних поетів, спорадичної критичної рецепції сюрреалізм розглядається як проблема української літератури, задля цього реалізовано комплексний підхід інтерпретації сюрреалістичних текстів в українській поезії ХХ століття, розглянута ґенеза цього стилю як модерністського й авангардистського різновиду, визначено домінантні риси поетики образів та естетичних аспектів творчості митців. Також у роботі зроблена пропозиція літературознавчого дефініювання сутності сюрреалізму як стилю в українському письменстві ХХ століття.

Публікації автора:

  1. Лисенко Т.О. Роман „На другому березі” Б.-І.Антонича: медитація життя і смерті // Літературознавчі обрії: Праці молодих учених України (Інститут літератури ім. Т.Г.Шевченка НАН України). – К., 2001. – Вип. 2. – С.80-85.

  2. Лисенко Т.О. Сюрреалістична типологічна лінія Сальвадора Далі і Богдана-Ігоря Антонича (Синтеза поетичного й образотворчого мистецтв у сфері підсвідомого) // Визвольний шлях: суспільно-політичний науковий і літературний місячник. – Червень, 2001. – Кн. 6 (639). – С.85-97.

  3. Лисенко Т.О. „На мапі серця”. Сюрреалістична типологічна лінія Сальвадора Далі і Богдана-Ігоря Антонича // Українська мова та література. – К.: Шкільний світ, жовтень, 2001. – число 39 (247). – С.9-10.

  4. Лисенко Т.О. Сюрреалістичні аспекти поетичної збірки „Ротації” Б.-І.Антонича // Вісник: Літературознавство. Мовознавство. Фольклористика (Київський національний університет імені Тараса Шевченка). – Випуски 12-13. – 2002. – С.101-104.

  5. Лисенко Т.О. Нове філософське бачення театрального мистецтва: сюрреалістичний „Театр жорстокості” Антонена Арто і „Молодий театр” Леся Курбаса // Слово і час. – 2002. – №11 – С.83-86.

  6. Лисенко Т.О. Мікро- і макросвіти у творчості Емми Андієвської // Слово і час. – 2004. – № 1– С.45-49.

  7. Лисенко Т.О. Океанічний лабіринт, або Феномен Емми Андієвської // Сучасність: щомісячний часопис незалежної української думки. – 2003. – № 11 – С.142 -146.

  8. Lysenko T.О. Selected thoughts (Memories of love. The Ukrainian poet Bohdan Boychuk) // Welcome to Ukraine. – № 3- 4 (23). – 2002. – P.90-91.

  9. Lysenko T.О. The Phenomenon of Emma Andijewska (interview with the Ukrainian poet from Munich) // Welcome to Ukraine. – № 2 (25). – 2003. – P.18-21.