Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Філософські науки / Філософія освіти


Романенко Михайло Ілліч. Соціальні та парадигмально-когнітивні детермінанти розвитку сучасної освіти: дисертація д-ра філос. наук: 09.00.10 / Дніпропетровський національний ун-т. - Д., 2003.



Анотація до роботи:

Романенко М.І. Соціальні та парадигмально-когнитивні детермінанти розвитку сучасної освіти. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософських наук за спеціальністю 09.00.10 – філософія освіти. Дніпропетровський національний університет. Дніпропетровськ, 2003.

Дисертаційне дослідження націлене на визначення соціальної та когнітивної природи нової філософської парадигми національної системи освіти в контексті становлення філософії освіти як самостійної галузі знань та визначення на цій основі головних напрямків концептуального використання парадигмальних положень філософії освіти для реформування педагогічної теорії і освітньої практики та здійснення соціальної модернізації в Україні. Обгрунтовується, що сучасна філософсько-освітня парадигма є основним предметом філософії освіти як самостійної галузі знань і теоретико-методологічною основою здійснення освітянських реформ. Показано, що змістом останніх є становлення нової філософсько-освітньої парадигми. Розроблені напрями концептуалізації останньої для практичного впливу на процес освітянських реформ.

Публікації автора:

Монографії:

  1. Романенко М.І. Освіта як об’єкт соціально-філософського аналізу. – Д.: Видавництво “Промінь”, 1998. – 132 с. – 8,01 д.а.

  2. Романенко М.І. Освітня парадигма: генезис ідей та систем. – Д.: Видавництво “Промінь”, 2000. – 160 с. - 9,7 д.а.

  3. Романенко М.І. Філософія освіти: історія та сучасність. - Д.: Видавництво “Промінь”, 2001. – 180 с. - 9,55 д.а.

  4. Романенко М.І. Гуманізація освіти. – Д.: Видавництво “Промінь”, 2001. – 160 с. - 8,49 д.а.

Статті в наукових періодичних фахових виданнях:

  1. Романенко М.І. Культура як зміст освіти в національній школі // Філософія. Культура. Життя. Міжвузівський збірник наукових праць. – Д.: “Системні технології”, 1998. – Вип. 1. - С.14 – 21. – 0,5 д.а.

  2. Романенко М.І. Кант та деякі проблеми виховання в сучасній філософії освіти // Філософія. Культура. Життя. Міжвузівський збірник наукових праць. – Д., 1999. – Вип. 4. - С.103 – 107.- 0,5 д.а.

  3. Романенко М.І. Історико-генезисний та структурно-функціональний підходи до визначення поняття “філософсько-освітньої парадигми” // Грані. – Д., 2000. - №4. – С.91 – 94. – 0,5 д.а.

  4. Романенко М.І. Психолого-технологічний аспект формування соціокультурно орієнтованої національної школи // Практична філософія. – К., 2002. - №2. – С.179 – 188. – 0,7 д.а.

  5. Романенко М.І. Освіта та виховання: від безпосередньої життєдіяльності до сімейно-племінної освітньої парадигми //
    Науковий вісник. Серія “Філософія” / Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. – Х.: “ОВС”, 2002. – Вип. 11. - С.100 – 106. – 0,5 д.а.

  6. Романенко М.І. Філософські засади візантійської освітньої парадигми //Вісник Харківського національного університету імені В.Н.Каразіна. Наука, теологія, постмодерн. Серія: теорія культури і філософія науки. – Частина 2. – Х., 2002. – С.117 – 124. – 0,5 д.а.

  7. Романенко М.І. Інституціоналізація філософії освіти в Україні // Філософські перипетії. Вісник Харківського національного університету ім. В.Н.Каразіна. – Х., 2002. - №561. – С.198 – 201. – 0,5 д.а.

  8. Романенко М.І. Соціальна та когнітивна природа філософії освіти // Наукові записки Харківського військового університету. Соціальна філософія, педагогіка, психологія. – Х., 2002. – Вип. ХІY. – С.3 – 12. – 0,5 д.а.

  9. Романенко М.І. Філософія ХYIII – XIX століть і класична парадигма освіти // Грані. – Д., 2002. – Вип. 3. - С.82 – 87. – 0,5 д.а.

  10. Романенко М.І. Посткласична освітня парадигма: витоки, реалії, перспективи // Грані. – Д., 2002. - №4. – С.77 – 81. – 0,5 д.а.

  11. Романенко М.І. Освітня парадигма давнього сходу // Вісник Дніпропетровського університету. Соціологія. Філософія. Політологія. – Д., 2002. – Вип. 8. – С.86 – 91. – 0,5 д.а.

  12. Романенко М.І. Соціально-філософська інтерпретація культурологічного підходу до формування національної школи // Сіверянський літопис. – Чернігів, 2002. - №5. – С.67 – 70. – 0,5 д.а.

  13. Романенко М.І. Сучасна філософія освіти: основні проблеми // Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії. – Запоріжжя, 2002. – Вип. №8. – 65 – 74. – 0,6 д.а.

  14. Романенко М.І. Роль філософії освіти в реалізації Національної доктрини розвитку освіти України у ХХІ столітті // Філософія, культура, життя. Міжвузівський збірник наукових праць. – Д.: Видавництво “Промінь”, 2002. – Вип. 16. - С.17 – 31. – 1 д.а.

  15. Романенко М.І. Середньовічна освітня парадигма // Філософія, культура, життя. Міжвузівський збірник наукових праць. – Д., 2002. – Вип. 17. - С.253 – 261.- 0,5 д.а.

  16. Романенко М.І. Ноосферно-экологическая парадигма развития человечества // Персонал. – К., 2002. - №9. – С.44 – 49. – 0,5 д.а.

  17. Романенко М.І. Національна система освіти в контексті вимог еколого-морального імперативу // Вісник Дніпропетровського університету. Історія і філософія науки і техніки. – Д., 2002. – Вип. 9. - С.21 – 26. – 0,5 д.а.

  18. Романенко М.І. Концептуалізація нової філософської парадигми освіти // Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії. – Запоріжжя, 2002. – Вип. №10. – С. 96 – 106. – 0,5 д.а.

  19. Романенко М.І. Філософські підвалини античної освітньої парадигми// Філософія і соціологія в контексті сучасної культури. Зб. наукових праць. – Д.: РВВ ДНУ, 2002. – С. 67 – 75. – 0,5 д.а.

  20. Романенко М.І. Розробка методології соціально-філософського дослідження сучасної освіти традиційною філософією. //Філософія. Культура. Життя. Міжвузівський збірник наукових праць. – Д.: Видавництво “Промінь”, 2002. – Вип. 20. - С.120 - 128. – 0,5 д.а.

  21. Романенко М.І. Вплив постмодернізму на філософію освіти// Грані. – Д., 2003. - №5. – С. 85-88. – 0,4 д.а.