Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Психологічні науки / Педагогічна та вікова психологія


Горобець Тетяна Вікторівна. Соціально-перцептивні викривлення - епіфеномен психологічних захистів. : Дис... канд. наук: 19.00.07 - 2008.



Анотація до роботи:

Горобець Т.В. Соціально-перцептивні викривлення – епіфеномен психологічних захистів. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук зі спеціальності 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. – Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника. – Івано-Франківськ, 2008.

Дисертацію присвячено дослідженню соціально-перцептивних викривлень як епіфеномену психологічних захистів. У роботі висвітлено теоретичні підходи до проблеми викривлення процесу сприймання у соціальній взаємодії, виявлено залежність даного феномену від дії системи психологічних захистів в контексті психодинамічної теорії.

Розкрито психологічний зміст процесу соціально-перцептивних викривлень та виявлено їх глибинно-психологічну сутність. З’ясовано, що окреслений феномен детермінується як зовнішніми (соціальними) факторами, так і глибинними механізмами психіки. Доведено, що соціально-перцептивні викривлення є наслідком особистісної проблеми суб’єкта (внутрішньої суперечності), що знаходить відображення у таких зовнішніх проявах, як ігнорування іншої особи, ідеалізація власного «Я», психологічна імпотенція, психологічна смерть тощо.

З’ясовано передумови виникнення соціально-перцептивних викривлень, встановлено їх зв’язок із системою психологічних захистів, із об’єктними відношеннями, умовними та інфантильними цінностями суб’єкта.

Обґрунтовано необхідність здійснення глибинної психокорекції соціально-перцептивних викривлень, доведено результативність проходження майбутніми психологами психокорекції за методом АСПН, сформульовані рекомендації психологам-практикам з метою упередження деструктивності їх професійної діяльності.