Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Педагогічні науки / Теорія і методика навчання та виховання (по областях і рівню освіти)


Кулик Олена Дмитрівна. Стилістичний аналіз складних синтаксичних конструкцій як засіб удосконалення граматичного ладу мовлення учнів 7-9 класів : дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Інститут педагогіки АПН України. - К., 2005.



Анотація до роботи:

Кулик О.Д.

Стилістичний аналіз складних синтаксичних конструкцій як засіб удосконалення граматичного ладу мовлення учнів 7-9 класів. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.02 – теорія і методика навчання української мови. – Інститут педагогіки АПН України, Київ, 2005.

Дисертація присвячена розробці ефективної методики формування вмінь і навичок стилістичного аналізу складних синтаксичних конструкцій для вдосконалення граматичного ладу мовлення учнів 7-9 класів.

На основі науково-методичної літератури проаналізовано теорію і практику вивчення синтаксису в 7-9 класах, визначено місце стилістичного аналізу синтаксичних конструкцій у практиці роботи вчителів, зміст, оптимальні методи і прийоми роботи над удосконаленням граматичного ладу мовлення учнів 7-9 класів на уроках рідної мови.

У дисертаційному дослідженні теоретично обґрунтовано та експериментально перевірено методику формування вмінь і навичок стилістичного аналізу складних синтаксичних конструкцій, спрямовану на вдосконалення граматичного ладу мовлення учнів 7-9-х класів. Розроблена програма ґрунтується на функціонально-стилістичному та комунікативно-діяльнісному підходах до навчання, що посилюють актуальність стилістичного аналізу як методу навчання мови. В основу методики покладено знання, уміння і навички зі стилістики й синтаксису, набуті учнями під час вивчення попередніх курсів рідної мови, охарактеризовано систему аналітичних, репродуктивних, конструктивних, продуктивно-творчих вправ, які інтенсивно формують уміння і навички використовувати складні синтаксичні конструкції в усному і писемному мовленні з урахуванням ситуації спілкування, беручи до уваги тексти різних стилів і жанрів мовлення. Експериментальна методика, застосована на практиці, внесла позитивні зміни в граматичний лад мовлення учнів 7-9 класів.