Анотація до роботи:
Крупей М.В. Теоретично-стильові основи формування виконавської майстерності саксофоніста у контексті музичної творчості ХІХ-ХХ століть. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства за спеціальністю 17.00.03 – Музичне мистецтво. – Одеська державна музична академія ім. А.В.Нежданової, Міністерство культури і туризму України, Одеса, 2006. Дисертація присвячена вивченню розвитку виконавської майстерності саксофоніста як музичного явища у контексті музичної творчості ХІХ-ХХ століть, на основі концепційного підходу, який дозволяє виявити її теоретично-стильові основи. У роботі розглядаються передумови й досліджено генезис: винахід нового інструмента А.Саксом, становлення і шляхи розвитку в музичному мистецтві, а також простежуються особливості його еволюції у наступні історичні періоди. Визначені складові виконавського процесу та зроблена спроба узагальнити структуру сукупності «виконавець-саксофон», як цілісного функціонального системного утворення, вводячи термінологічну новацію «функціональної виконавсько-механічно-акустичної системи» (скорочено ФМАС). Запропонована жанрово-стилістична типологія змістовного синтезу формування творчої універсальної виконавської майстерності музиканта-духовика як загальної функціональної системи. Залучені й аргументовані інші нові терміни, що є супутними категорії «виконавська майстерність», в методичну літературу пропонується введення логічної низки понять: «творча виконавська майстерність», «звуковимовлення», «звукоподання», «звуковтілення-звуковираз» та інше. Аналітичний матеріал роботи підтверджує те, що жанрово-стильова творча виконавська майстерність саксофоніста як прояви росту інструментальної експансії сучасності – системна технологічно-технічна та творча звукова виразно-енергетична сторона розвитку художньої образності в русі музичної композиції виконуваного твору в часі, що обумовлені особливостями національного, духовного і художнього музичного мислення, а також звуковимовлення, формотворення, драматургії, культури емоцій і почуттів виконавця. |