Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Філософські науки / Соціальна філософія та філософія історії


111. Плахотнік Ольга Василівна. Суб'єкт в освітньому просторі: соціально-філософський аналіз: дис... канд. філос. наук: 09.00.03 / Харківський військовий ун-т. - Х., 2004.



Анотація до роботи:

Плахотнік О.В. Суб’єкт в освітньому просторі: соціально-філософський аналіз. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філософських наук за спеціальністю 09.00.03 – соціальна філософія та філософія історії. – Харківський військовий університет, Харків, 2004.

Дослідження проводилося в руслі соціальної філософії і мало на меті аналіз проблеми суб'єкта в освітньому просторі з позицій парадигмального підходу. Авторкою виділено типи суб'єктів освіти (учень і вчитель) і проаналізовано їх сутнісні характеристики у класичній, некласичній та постнекласичній освітніх парадигмах; досліджено історико-генетичні та структурно-функціональні зв'язки між хронотопом освітнього простору і соціально-філософськими характеристиками суб'єкта; показано історичну мінливість категорій “освіта” та “суб'єкт освіти”. Побудовано філософсько-теоретичну модель сучасної освіти: досліджено суттєві особливості й нові виміри сучасного (постнекласичного/ постмодерного) освітнього простору (віртуальність і мультикультурність); досліджено аксіологічні засади сучасної освіти (свобода і творчість); показано нові характеристики таких суб’єктів у сучасному освітньому просторі, як учень і вчитель (тьютор), а також змальовано соціально-філософський контекст процесів взаємодії вказаних суб’єктів.

Публікації автора:

  1. Плахотник О.В. Образование XXI века и философия // Вісник Харківського національного університету. Серія “Теорія культури та філософія науки”. – Харків: ХНУ, 2001. – №507. – Вип.24. – С.46-52.

  2. Плахотник О.В. Проблематика тьюторства в философском контексте // Філософські перипетії. Вісник Харківського національного університету ім. В.Н. Каразіна. – Харьков: ХНУ, 2001. – №509. – С.221-223.

  3. Плахотнiк О.В. Філософія, освіта, гендер: пошуки місця зустрічі // Наукові записки Харківського військового університету: Соціальна філософія. Психологія. Вип.XIV. – Харків: ХВУ, 2002. –– С.145-150.

  4. Плахотнік О. Класична освітня парадигма: спроба виправдання // Проблеми гуманітарних наук: Наукові записки ДДПУ. – Дрогобич: НВЦ “Каменяр”, 2003. – Вип. 11. – С.25-35.

  5. Плахотник О.В. Образовательная среда или образовательное пространство? // Вісник Харківського національного університету. Серія “Актуальні проблеми сучасної науки в дослідженнях молодих вчених м. Харкова” – Харків: ХНУ, 2001. – №506, ч.2. – С.3-5.

  6. Плахотнік О.В. Роль фiлософiї в освіті ХХІ століття // Інженерна освіта на межі століть: традиції, проблеми, перспективи (до 115 річниці Харківського державного політехнічного університету). Матеріали міжнародної науково-методичної конференції. – Х.: ХДПУ, 2000. – С.45-46.

  7. Ковалевська О.В., Плахотнік О.В. Освітня парадигма сучасності очима філософа // Сучасні проблеми науки і освіти. Матеріали 2-ї міжнародної міждисциплінарної науково-практичної конференції (м. Керч). – Харків, 2001. – Ч.2. – С.21-22.

  8. Ковалевская О.В., Плахотник О.В. Особенности образовательного пространства в информационную эпоху // Гуманізація вищої освіти: філософські виміри (Збірка статей за матеріалами ІІІ Міжнародної науково-практичної конференції). – Суми-Бердянськ, 4-7 липня, 2003. – С. 129-131.

  9. Kovalevskaya O., Plakhotnik O. The Dialogue in The Education: Between Whom? // Сучасні проблеми науки та освіти. Матеріали 4-ї міжнародної міждисциплінарної науково-практичної конференції (м. Ялта). – Харків, 2003. – С.111.