Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Мистецтвознавство / Музичне мистецтво


38. Ніколаєвська Юлія Вікторівна. Символ Дзеркала в музиці: від метафори до метафізики образу: дис... канд. мистецтвознавства: 17.00.03 / Національна музична академія України ім. П.І.Чайковського. - К., 2004.



Анотація до роботи:

Ніколаєвська Ю.В. Символ Дзеркала в музиці: від метафори до метафізики образу. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства. – Спеціальність 17.00.03 – музичне мистецтво. – Національна музична академія України ім. П.І. Чайковського. – Київ, 2004.

Дисертація присвячена проблемі Дзеркала як метафізичного символу в музиці. В дисертації на основі аналізу положень загальної теорії символу та положень музичної семіотики запропоновано інваріантну структуру музичного символу як художнього виміру. У дисертаційному дослідженні зібрано семантичні та логічні функції Дзеркала як предмету культури, вивчено специфіку виявів принципу дзеркала в музиці, систематизовано функції Дзеркала в музичному творі (ідея, образ, метафора, техніка, символ). Музикознавчу проблематику, яка пов’язана із “дзеркалом”, зведено у дисертації до таких аспектів: співвідношення “дзеркала” та інтерпретації (виконавської та слухацької), інтроспекції та сприйняття, свідомості та мислення, символізація музичного тексту та мовлення. Існуючу ієрархію виявів дзеркала в музиці доповнено новими категоріями – своєрідними синонімами Дзеркала, які є ключовими для осягнення символу дзеркала в музиці: Свідомість автора; “Я-Свідомість”, тип спілкування (“Я-Я”; “Я-Інший”). Ключове поняття “Я-Свідомість” у концепції дисертації пов’язане з духовною сутністю авторського “Я” та “героя” твору як його відображення. У дисертації розглядається ідея належності Дзеркала до метафізичних символів культури. Для музичного мистецтва такий феномен визначено як символ особливого різновиду.

У дисертаційному дослідженні були підсумовані семантичні функції Дзеркала як образу Людини. З точки зору символу особливого різновиду зведено всі існуючі дефініції і запропоновано модель Дзеркала як об’єкту музичного мистецтва.