Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Педагогічні науки / Теорія і методика навчання та виховання (по областях і рівню освіти)


85. Кучеренко Ірина Анатоліївна. Система роботи з розвитку стилістичних умінь і навичок учнів (10-11 класи): дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Інститут педагогіки АПН України. - К., 2005.



Анотація до роботи:

Кучеренко І.А. Система роботи з розвитку стилістичних умінь і навичок учнів (10-11 класи). – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13. 00. 02 – теорія і методика навчання української мови. – Інститут педагогіки АПН України. – Київ, 2005.

Дисертацію присвячено актуальній, недостатньо висвітленій у науково-методичній літературі проблемі розвитку стилістичних умінь і навичок учнів 10-11 класів, підвищенню їхньої культури спілкування в різних сферах життя. У роботі проаналізовано теорію і практику вивчення стилістики в 10-11 класах загальноосвітньої школи.

У дослідженні подається науково обґрунтована й експериментально перевірена методична система розвитку стилістичних умінь і навичок старшокласників, що охоплює конкретизований зміст і обсяг навчального матеріалу відповідно до чинної програми з рідної мови, методи навчання стилістики, види практичних вправ і завдань. В основу методики покладено знання, уміння і навички із стилістики, набуті учнями в основній школі. Стилістичні вміння і навички старшокласників базуються на теоретичних засадах лінгвістики, що включають основні стилі, типи і жанри мовлення

Застосування на практиці розробленої методики розвитку стилістичних умінь і навичок учнів старшої школи внесла позитивні зміни в мовленнєвий розвиток школярів.

Публікації автора:

1. Мамчур І. Робота над розвитком стилістичних умінь і навичок учнів старших класів // Українська мова і література в школі. – 2000. - №3. – С. 14 – 15.

2. Мамчур І. Функціональні стилі мовлення в аспекті сучасного мовознавства // Дивослово. – 2001. - № 12. – С. 32, 41 – 42.

3. Мамчур І.А. Лінгвістичні основи навчання стилістики в 10-11 класах загальноосвітньої школи // Збірник наукових праць. Педагогічні науки. – Випуск ХХХІ. – Херсон: видавництво ХДПУ, 2002. – С. 143 – 146.

4. Мамчур І.А. Лігводидактичні дослідження в галузі стилістики: історія розвитку. – Збірник наукових праць: Спеціальний випуск „До витоків становлення української педагогічної думки”. – К.: Науковий світ, 2002. – С. 289 – 292.

5. Мамчур І. Функціонально-стилістичний аспект вивчення термінології у старших класах // Українська термінологія і сучасність: Збірник наукових праць. Випуск V. – К.: КНЕУ, 2003. – С. 315 – 316.

6. Кучеренко І. Психологічні умови засвоєння стилістики учнями старших класів // Українська мова і літератур в школі. – 2004. - № 4. – С. 9 – 12.

7. Кучеренко І.А. Розвиток стилістичних умінь і навичок упродовж вивчення фонетики. – Психолого-педагогічні проблеми сільської школи: Збірник наукових праць. Випуск 9. – К.: Науковий світ, 2004. – С. 121 – 126.