Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Технічні науки / Охорона праці


Малов Вячеслав Анатолійович. Удосконалення методів зниження шумового навантаження, що впливає на обслуговуючий персонал і пасажирів дизель- та електропоїздів. : Дис... канд. наук: 05.26.01 - 2007.



Анотація до роботи:

Малов В.А. «Удосконалення методів зниження шумового навантаження, що впливає на обслуговуючий персонал і пасажирів дизель- та електропоїздів». Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.26.01-«Охорона праці». Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля. Луганськ, 2007.

Дисертація присвячена вирішенню наукової задачі зниження шумового навантаження, що впливає на обслуговуючий персонал транспортних засобів і пасажирів, що користуються послугами дизель- і електропоїздів.

На основі аналізу існуючих методів забезпечення умов праці на залізничному транспорті зроблено висновок про необхідність проведення поетапних досліджень шумового навантаження в умовах пасажирського рухомого складу з урахуванням сучасних нормативних вимог, діючих в Україні, і технічних умов на поставку дизель- і електропоїздів.

Розглянуто теоретичні положення по виникненню і розповсюдженню звукових коливань від силових і допоміжних механізмів і ходових частин ПРС в умовах обмежених об'ємів кабін машиніста і салонів дизель- і електропоїздів.

Задача поліпшення комфортності для пасажирів за рахунок зниження шумового навантаження вирішується шляхом використання звукоізолюючих і звукопоглинаючих конструкцій, вібродемпфування бічних стінок, перегородок, підлоги, ефективність яких визначалася з використанням спеціального стенду, звуковимірювальної камери, а також безпосередньо на дослідному зразку дизель-поїзда ДЕЛ-02, що дозволило вибрати найбільш ефективні матеріали і засоби зниження повітряного і структурного шуму на ПРС.

Отримані в роботі результати і методики проведення досліджень і оцінки шуму на ПРС запропоновано використовувати надалі при випуску нових видів пасажирського рухомого складу і в навчальному процесі при підготовці фахівців з охорони праці і експлуатації залізничного транспорту.

Для забезпечення нормальних умов праці обслуговуючого персоналу і комфортності пасажирів, що користуються послугами дизель- і електропоїздів у приміському сполученні питання зниження шумового навантаження є актуальною задачею.

В умовах ринкових відносин, розробка конструктивних рішень приміських дизель- та електропоїздів повинна базуватися на упровадженні чіткої поетапної системи пророблень різних варіантів проектування дослідного і серійного виробництва, спрямованої на створення конкурентноспроможної продукції на ринку виробників транспортних засобів.

При розходженні підходів до конструкції дизель- та електропоїздів з урахуванням технічних умов на постачання, що висуваються замовником, існують загальні, традиційно сформовані вимоги до умов праці обслуговуючого персоналу і комфорту пасажирів, зокрема ті, що стосуються питань зниження шумового навантаження, яке шкідливо впливає на організм людини.

У роботі наведено результати комплексних досліджень дизель- та електропоїздів, що випускаються ВАТ ХК «Луганськтепловоз», які уперше містять стендові і натурні дослідження звукоізолюючих конструкцій окремих елементів огороджень бічних і задніх стінок, стелі і підлоги кабін і салонів, на підставі яких можна зробити такі висновки і рекомендації:

1. При розробці нових конструкцій необхідно проводити обов'язкові стендові виміри окремих огороджень, що дозволяють оцінити величину звукоізолюючої здатності окремого елемента при використанні нових звукотепловіброізолюючих матеріалів і конструкцій.

2. Величина шумового навантаження, що впливає на обслуговуючий персонал (машиніста і його помічника, провідників), а також пасажирів при роботі в режимі середнього навантаження силових і допоміжних механізмів і швидкості руху 2/3 від максимальної (80 км/год) дизель- та електропоїзди (ДЕЛ-01, ДЕЛ-02, ЕПЛ2Т, ЕПЛ9Т), відповідає нормативним вимогам, установленими державними санітарними правилами і нормами і технічними умовами на постачання. Однак, при збільшенні швидкості до 100 км/год рівні шумового навантаження, перевищують гранично припустимі величини.

3. Проведені комплексні натурні дослідження шумового навантаження дозволяють оцінити вплив кожного джерела шуму на загальний його рівень в кабінах і салонах дизель-поїзду, у зв'язку з цим на дослідних зразках нових транспортних засобів рекомендується проводити повний обсяг акустичних іспитів по розробленій програмі.

4. Для зменшення повітряних звукових коливань, що випромінюються дизель-генератором і гальмовим компресором, найбільш оптимальним варіантом є розташування їх у спеціальному відсіку під підлогою моторного вагону.

5. Для зменшення звукових коливань від центральної вентиляційної системи пасажирського салону, вагону дизель- та електропоїзду, необхідно використовувати звукопоглинаючі облицювання в усмоктувальних і нагнітальних каналах цієї системи.

6. Для зменшення шуму від ходових частин ПРС необхідно забезпечувати більш високі якісні показники по динамічній взаємодії колісних пар з рейками.

7. Для зменшення шумового навантаження, з метою забезпечення нормальних умов праці обслуговуючого персоналу і комфортних умов пасажирів, необхідно проводити комплекс робіт за трьома напрямками:

а) зниження повітряної складової за рахунок застосування звукоізолюючої перешкоди на шляху поширення звукових коливань, що передаються від силових, допоміжних механізмів і тих, що виникають у результаті динамічних процесів при русі колісних пар по верхній будівлі залізничної колії;

б) зменшення структурного шуму, зв'язаного з коливальними процесами металевих конструкцій огороджень вагонів ДП і ЕП у кабіні машиніста і пасажирських салонів, шляхом віброізоляції джерел шуму і використання вібродемпфуючих покрить тонколистового зовнішнього обшивання товщиною не менш 3-х товщин основного несучого листа;

в) зменшення ревербераційних явищ за рахунок відбиття коливальних процесів шляхом використання звукопоглинаючих внутрішніх облицювань вагонів, крісел і диванів.

Публікації автора:

  1. Касьянов Н.А., Малов В.А., Басов Г.Г., Пительгузов Н.А. Исследование шума на пассажирском подвижном составе. – Луганськ, СНУ ім. В. Даля, 2006. – 99 с.

  2. Грищенко С.Г., Малов В.А. Комфортные характеристики кабин машинистов тепловозов // Вісник СНУ ім. В. Даля. – Луганськ, 2000. – № 7 (29).
    – С. 135–137.

  3. Малов В.А., Мищенко К.П., Гундарь В.П., Плотников Н.Н., Криворуцкий А.Х. Результаты экспериментальных исследований акустических характеристик электровозов ЭПЛ2Т и ЭПЛ9Т // Вісник СНУ ім. В. Даля. – Луганськ, 2002, №6 (52). – С. 120-122.

  4. Касьянов Н.А., Малов В.А., Пительгузов Н.А. Методика анализа структуры шума на пассажирском подвижном составе // Вісник СНУ ім. В. Даля. – Луганськ, 2003. – №10 (68), Ч.2. – С. 53–55.

  5. Малов В.А., Пительгузов Н.А. Снижение колебательных процессов от силовых установок на дизель-поездах и тепловозах // Вiсник СНУ ім. В. Даля – Луганськ, 2004. – № 5(75). – С. 188–191.

  6. Басов Г.Г., Малов В.А., Гундарь В.П., Пительгузов Н.А. Оценка шумовой нагрузки, воздействующей на обслуживающий персонал и пассажиров дизель- и электропоездов // Вісник СНУ ім. В. Даля. – Луганськ, 2005. – №7 (89). – С. 6–10.

  7. Малов В.А. Теоретический анализ звуковых колебаний воздуха внутри помещений кабин управления и салонов дизель-поездов // Вiсник СНУ ім. В. Даля – Луганськ, 2005. – № 8(90), Ч 2. – С. 252–255.

  8. Басов Г.Г., Грибанов В.Н., Малов В.А., Касьянов Н.А., Пительгузов Н.А. Исследование звукоизоляции конструкций ограждений пассажирского подвижного состава ХК «Лугансктепловоз» // Вісник СНУ ім. В. Даля. – Луганськ, 2006. – № 6 (100), Ч 1. – С. 19-23.

  9. Касьянов Н.А., Басов Г.Г., Мичко А.А., Пительгузов Н.А., Малов В.А. Основные направления снижения шумовой нагрузки на пассажирском подвижном составе // Вісник СНУ ім. В. Даля – Луганськ, 2006. – №6(100), Ч.2.
    – С. 112-117.

  10. Малов В.А. Методика оценки структурных составляющих шумовой нагрузки в моторном вагоне дизель-поезда // Вiсник СНУ ім. В. Даля – Луганськ, 2006. – № 5 (94). – С. 18 – 24.

  11. Голубенко А.Л., Басов Г.Г., Малов В.А. Обеспечение надежности и безопасности функционирования железнодорожного подвижного состава // Зб. наук. праць по проблемам створення і освоєння виробництва в Україні мотор-вагонного рухом. складу на базі уніфік. причипн. вагона. Спец. випуск. – Луганськ, 2003. – С. 30-35.

  12. Малов В.А., Пительгузов Н.А., Касьянов Н.А. Анализ условий труда на пассажирском подвижном составе. Мат. ХI всеукр. н.-техн. конф. «Проблемы охраны труда и техногенно-экологич. безопасности», Севастополь, 5-9 окт. 2006 г. – С. 42-43.

  13. Касьянов М.А, Латишев О.В., Гапонов В.В., Бабенко Ю.В., Колібабчук О.О., Басов Г.Г., Малов В.А., Сухаревська О.М. Методичні розробки з вивчення дисципліни «Безпека життєдіяльності» // Зб. анотацій наукових праць на СD носії за мат. VI міжнар. наук.-метод. конф. «Безпека життя і діяльності людини – освіта, наука, практика» – К: «Самміт-Книга», 2007. –
    Kasyanov_3.