Анотація до роботи:
Рижова О.О. Український символізм та фортепіанна спадщина Б. Лятошинського. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства за фахом 17.00.03 – Музичне мистецтво. – Одеська державна музична академія ім. А. В. Нежданової. – Одеса, 2006. Дисертація присвячена вивченню закономірності творчого росту видатного українського композитора Б. Лятошинського, зумовленого культурним генокодом нації й часу, традиціями українського мистецтва, закладеними філософією-етикою Г. Сковороди та ідеями-думами великого Кобзаря. Тезою дослідження, що захищається в дисертації, є те, що ранній символістський етап романсово-фортепіанної спадщини композитора організує значеннєвий континуум всіх етапів композиторської діяльності названого автора. Саме фортепіанні твори, що представляють усі ступені творчої біографії Б. Лятошинського, дозволяють адекватно простежити втіленість символістських художніх орієнтирів у твори українського майстра. У дисертації проаналізовано у світлі прийнятої методики акцентуації символістських орієнтирів творчості романси Б. Лятошинського – із підкресленням в них прелюдійно-фортепіанного комплексу, а також фортепіанні композиції 1920-х, 1930-х, 1940-х років і останнього періоду творчості. Фортепіанна творчість Б. Лятошинського демонструє повноту прояву методологічних принципів 20-х років, а також сутнісне виявлення української версії цього напрямку у творах центрального й останнього періодів творчості. |