Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Економічні науки / Економіка, організація і управління підприємствами


Федотова Ірина Володимирівна. Управління маркетинговою діяльністю автотранспортного підприємства : Дис... канд. наук: 08.06.01 - 2007.



Анотація до роботи:

Федотова І.В. Управління маркетинговою діяльністю автотранспортного підприємства. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.06.01 – економіка, організація і управління підприємствами. Харківський національний економічний університет, Харків, 2006.

Дисертацію присвячено вдосконаленню процесу управління маркетинговою діяльністю підприємства. Розроблено систему управління маркетинговою діяльністю автотранспортного підприємства, визначено суть, зміст та взаємозв’язок функцій управління, склад і зміст процесів маркетингової діяльності, уточнено поняття маркетингової діяльності як об’єкту управління. Вдосконалено методичне забезпечення вибору ключових споживачів автотранспортних послуг. Запропоновано методичні засади кількісної оцінки лояльності споживача автотранспортних послуг. Розроблено методичний підхід до визначення якісної оцінки рівня взаємовідносин АТП зі споживачами послуг за цінністю споживача та його лояльністю до АТП, та розроблення індивідуальних стратегій взаємовідносин АТП з ключовими споживачами.

В дисертації вирішено важливе науково-практичне завдання з розвитку науково-методичного забезпечення управління маркетинговою діяльністю автотранспортних підприємств.

На підставі виконаного дослідження зроблені такі висновки й пропозиції:

1. В результаті дослідження ступеня розробленості проблеми управління маркетинговою діяльністю на підприємствах автомобільного транспорту виявлено, що практична діяльність АТП не забезпечена у повній мірі науково обґрунтованими методичними рекомендаціями з проблеми управління маркетинговою діяльністю, тому виникає необхідність побудови системи управління нею, що має значну гнучкість і динамічність, враховує зовнішні й внутрішні фактори та цільову орієнтацією.

  1. Представлено маркетингову діяльність як об'єкт управління на основі процесного підходу з використанням методології IDEF0 у вигляді сукупності процесів традиційного, внутрішнього та інтерактивного маркетингу, об'єднаних у єдине ціле для рішення задач встановлення, зміцнення і підтримки взаємовигідних обмінів з цільовими покупцями для досягнення певних цілей, що стоять перед підприємством.

  2. В якості об'єкту управління маркетинговою діяльністю запропоновано процес маркетингової діяльності автотранспортного підприємства, який представлено на основі системного підходу у вигляді керованої підсистеми управління. Складові процесу визначено ґрунтуючись на розробленій моделі маркетингу послуг (за Ф. Котлером), яка адаптована до специфіки автомобільного транспорту.

  3. Розроблено систему управління маркетинговою діяльністю АТП у вигляді проблемно-орієнтованого контуру. Керуюча підсистема подана у вигляді структурно-функціональної підсистеми, інформаційно-поведінкової і підсистеми саморозвитку. Керована підсистема складається з двох підсистем: безпосередньо керованої і опосередковано керованої.

  4. Вдосконалено методичне забезпечення вибору ключових споживачів автотранспортних послуг, яке базується на градації споживачів за критерієм їхньої цінності для підприємства з використанням матриці цінності споживача по показниках фінансової і нефінансової вигод. Запропонована методика дає змогу здійснювати диференційовану оцінку споживачів АТП, порівняти клієнтів підприємства між собою за різними показниками, виділити найбільш вигідних споживачів, визначати перспективи роботи із ними.

  5. Вдосконалено методичні засади кількісної оцінки лояльності споживача автотранспортних послуг із застосуванням теорії нечітких множин, що дозволяє враховувати і зіставляти вимірні та важко вимірні показники ставлення споживача до АТП та його послуг. Для обчислення кінцевих результатів оцінки рівня лояльності споживача розроблені програмні засоби в середовищі Microsoft Excel, засновані на теорії нечітких множин.

  6. Запропоновано методичний підхід до визначення узагальненої якісної оцінки рівня взаємовідносин АТП зі споживачами послуг, що базується на визначенні позиції відносин за параметрами цінності споживача для АТП та його лояльності, з використанням двовимірної матриці, та розроблено на цій підставі індивідуальні стратегії взаємовідносин АТП з кожним ключовим споживачем. Використання розробленого підходу уможливлює врахування інтересів постачальників і споживачів послуг, а також поліпшення процесів їх взаємодії.

Практичне використання розроблених методичних рекомендацій дає змогу визначати рівень взаємодії АТП з ключовими споживачами послуг, вчасно реагувати на зміну потреб і ставлення споживача до АТП, динамічно і гнучко управляти маркетинговою діяльністю підприємства, забезпечувати систему управління необхідною ринковою інформацією для прийняття обґрунтованих управлінських рішень.

Публікації автора:

наукові видання, визнані фаховими з економічних наук:

  1. Шинкаренко В.Г, Федотова И.В. Маркетинговая деятельность АТП как объект управления // Економіка транспортного комплексу. Збірник наукових праць. – Харків: ХНАДУ, 2004. – Вип. 7. – С. 71-80.

  2. Шинкаренко В.Г, Федотова И.В. Система управления маркетинговой деятельностью АТП // Економіка транспортного комплексу. Збірник наукових праць. – Харків: ХНАДУ, 2005. – Вип. 8. – С. 59-66.

  3. Шинкаренко В.Г, Федотова И.В. Состав маркетингового комплекса на автотранспортных предприятиях // Розвиток методів управління та господарювання на транспорті. Збірник наукових праць.– Одеса: ОНМУ, 2005. – Вип. 21. – С. 49-54.

  4. Федотова И.В. Выбор ключевых потребителей автотранспортных услуг // Економіка транспортного комплексу. Збірник наукових праць. – Харків: ХНАДУ, 2005. – Вип. 9. – С. 101-108.

  5. Федотова И.В. Классификация потребителей услуг АТП с точки зрения интерактивного маркетинга // Розвиток методів управління та господарювання на транспорті. Збірник наукових праць.– Одеса: ОНМУ, 2005. – Вип. 23. – С. 217-228.

  6. Федотова И.В. Показатели лояльности потребителя автотранспортных услуг // Економіка: проблеми теорії та практики. Збірник наукових праць. – Дніпропетровськ: ДНУ. – 2006. – Вип. 214: В 4 т. Том IV. – С. 1154-1161.

  7. Шинкаренко В.Г., Федотова И.В. Формирование стратегии взаимоотношений АТП с потребителями услуг // Економіка: проблеми теорії та практики. Збірник наукових праць. – Дніпропетровськ: ДНУ, 2006. – Вип. 217:В 4 т. Том II. – С. 488-499.

тези доповідей на конференціях та інші публікації:

  1. Федотова И.В. Процессный подход к маркетингу автотранспортных услуг // Матеріали Міжнародного Форуму молодих вчених „Ринкова трансформація економіки постсоціалістичних країн”. У двох томах. Т.2. – Х.: ХНТУСГ, 2005. – С. 105-106.

  2. Федотова И.В. Определение ценности потребителей автотранспортных услуг // Сборник научных трудов по материалам научно-практической конференции «Научные исследования и их практическое применение. Современное состояние и пути развития». Том 3. Экономика. – Одесса: Черноморье, 2005. – С. 51-52.

  3. Федотова І.В. Впровадження індивідуального підходу до роботи зі споживачами послуг // Сборник научных трудов по материалам научно-практической конференции «Современные проблемы и пути их решения в науке, транспорте, производстве и образовании». Том 5. Экономика. – Одесса: Черноморье, 2005. – С. 13-14.

  4. Федотова И.В. Особенности измерения лояльности потребителей автотранспортных услуг // Вісник економіки транспорту і промисловості. Збірник науково-практичних статей. Спеціальний випуск. Тези доповідей на 2-й міжнародній науково-практичній конференції «Проблеми міжнародних транспортних коридорів та єдиної транспортної системи України». – Харків: УкрДАЗТ, 2006. – Вп. 14. – С. 80-81.

  5. Федотова И.В. Измерение уровня лояльности потребителя автотранспортных услуг с применением элементов теории нечетких множеств // Международная научная конференция студентов, аспирантов и молодых ученых «Ломоносов-2006». МГУ им. М.В. Ломоносова. Секция Экономики. Сборник тезисов. – М.: КДУ, 2006. – С. 640-642. На сайті:

  1. Шинкаренко В.Г., Федотова И.В. Основы оценки и выбора ключевых потребителей для предприятий грузового автомобильного транспорта. – Харьков: ХНАДУ, 2006. – 20 с.