Анотація до роботи:
Садова Л.І. Виконавсько-методичні засади фортепіанної школи Вілема Курца як джерело львівської піаністики. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства за спеціальністю 17.00.03 – музичне мистецтво. - Львівська державна музична академія ім. М.В.Лисенка, Міністерство культури і туризму України, Львів, 2007. Дисертацію присвячено науковому дослідженню фортепіанної школи В.Курца як сукупності результатів діяльності та системи переконань самого Вілема Курца та його найвидатніших учнів різних національностей, розкриттю головних виконавсько-методичних засад цієї школи і їх ролі у формуванні львівської піаністики. Дано визначення поняттю “львівська фортепіанна школа”; досліджено засади фортепіанної педагогіки В.Курца, виконавсько-педагогічні принципи його учнів: Е.Штоєрмана, І.Штепанової-Курцової, В.Барвінського, Р.Савицького. Виявлено основні тенденції розвитку методичних принципів В.Курца у їхній фортепіанній педагогіці. Простежено за втіленням естетично-виконавських принципів школи В.Курца у творчості чеських піаністів Р.Фіркушного та П.Штепана, розвитком фортепіанно-педагогічних ідей В.Курца стосовно початкового навчання гри на фортепіано в методичних посібниках З.Бьомової, А.Ґрюнфельдової. Розкрито роль школи В.Курца у розвитку західноукраїнського фортепіанного мистецтва на основі аналізу засад музично-виконавської естетики та педагогічної діяльності В.Барвінського, Р.Савицького, прослідковано розвиток основних принципів школи В.Курца в українській фортепіанній педагогіці на основі аналізу методичних посібників Р.Савицького, Д.Герасимович. У висновках констатується, що Вілемом Курцом була створена потужна фортепіанно-педагогічна школа міжнародного значення, в основі якої лежить орієнтація на творчий, ініціативний і розумний підхід кожного педагога до процесу навчання, здатність йти в ногу з часом. |