Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Економічні науки / Світове господарство і міжнародні економічні відносини


Фархад Паранд Немат. Використання інструментів міжнародного маркетингу в економічному співробітництві Ірану і України. : Дис... канд. наук: 08.05.01 - 2006.



Анотація до роботи:

Фархад ПАРАНД Немат. Використання інструментів міжнародного маркетингу в економічній співпраці Ірану та України. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.05.01 – світове господарство та міжнародні економічні відносини. – Інститут міжнародних відносин Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Київ – 2006 р.

Дисертація присвячена особливостям застосування інструментів міжнародного маркетингу економічними суб’єктами з різних економічних систем, зокрема Ірану та України. При цьому визначається, що загальноприйняті інструменти міжнародного маркетингу, які використовуються господарчими суб’єктами країн з ринковою економікою, повинні бути адаптовані відповідно до потреб та умов функціонування економічних суб’єктів Ірану та України. Необхідність такої адаптації доводиться на основі аналізу ринку природного каменю (травертину). Аналізуються перспективні можливості економічної співпраці двох країн, відповідно до структурного аналізу економік та міжнародного маркетингового середовища. Запропонував систему показників, яка дозволить оцінити ефективність використання інструментів міжнародного маркетингу економічними суб’єктами Ірану та України.

Результати проведеного дисертаційного дослідження дають змогу зробити найбільш вагомі висновки та рекомендації, які характеризуються науковою новизною і мають теоретико-методологічне і науково-практичне значення:

  1. Реалізація міжнародної співпраці в умовах глобалізації передбачає використання сучасних методів управління і врахування інтересів економічних суб'єктів. Одним з найважливіших методів є використання інструментів міжнародного маркетингу, який є складною і багатоплановою системою, що враховує зовнішні чинники бізнесу і виробничо-комерційні можливості компанії, особливості і тенденцій ринкової кон'юнктури різних країн і передбачає розробку маркетингової стратегії, що враховує національні й іноземні особливості. Успішність застосування інструментів міжнародного маркетингу залежить від наявності актуальної, необхідної і об'єктивної маркетингової інформації, якісний аналіз і оцінка якої дають змогу організувати міжнародне співробітництво економічних суб'єктів країн з неринковою економікою на міжнародних принципах ринкової взаємодії.

  2. Система міжнародного маркетингу має низку особливостей і передбачає необхідність дослідження та порівняльного аналізу зарубіжних ринків, застосування нестандартних підходів при реалізації маркетингових прийомів, дотримання інтернаціоналізованих принципів організації бізнесу, поширених на зарубіжних ринках тощо. Глобалізація потребує інтернаціоналізації маркетингової діяльності, що передбачає адаптацію національних систем управління бізнесом до міжнародних норм і вимог. Це, у свою чергу, передбачає узгодження чинників соціально-економічного розвитку національних ринків, особливо для країн з різними типами економічних систем, до яких належать Іран та Україна.

  3. Специфіка оцінки ринкових чинників міжнародного співробітництва передбачає зміщення акцентів аналізу на користь інтернаціоналізованих обставин загальногосподарської і конкретної товарної кон'юнктури. На перший план виходить порівняльний аналіз політичного вибору і правової системи держав, їх економічної орієнтації і зовнішньоекономічних пріоритетів, рівнів технологічного розвитку, соціально-культурних протиріч і способів їх подолання. Для цього доцільно використати розроблену автором схему порівняльного аналізу міжнародного маркетингового середовища.

  4. Істотні відмінності в політико-правовому, соціокультурному та економічному середовищі Ірану та України потребують ретельного опрацювання засобів міжнародного маркетингу і відповідного ускладнення маркетингових завдань та

функцій. Це веде до більш широкого використання таких інструментів міжнародного маркетингу як міжнародні маркетингові дослідження, аналітична оцінка привабливих ринків і обєктів співробітництва, формування мети і стратегій маркетингової діяльності, розробка заходів комплексу маркетингу, зокрема обгрунтування міжнародної продуктово-ринкової стратегії, організація ефективного просування і збуту товарів на зарубіжних ринках.

  1. Впровадження інструментів міжнародного маркетингу економічними суб'єктами Ірану і України потребує проведення комплексної оцінки їх ефективності. Цей процес передбачає врахування якісних і кількісних показників на основі індивідуально розробленої методики. Брак загальноприйнятої методики оцінки ефективності міжнародної маркетингової діяльності можна вважати несприятливим чинником для практичного застосування інструментів міжнародного маркетингу для розвитку економічної співпраці, особливо серед суб'єктів, які не мають у цьому достатнього досвіду.

  2. Оцінка ефективності міжнародної маркетингової діяльності передбачає облік і контроль результативності інструментів міжнародного маркетингу, що дозволяє адекватно визначити напрями підвищення рівня економічного співробітництва. Особливо гостро проблема контролю результативності використання інструментів міжнародного маркетингу постає перед економічними суб'єктами країн, що не мають належного сучасного досвіду ведення міжнародної економічної діяльності.

  3. Наявні відмінності між цілями і напрямами розвитку економічних систем Ірану та України передбачають необхідність визначення геостратегічних імперативів їх економічного співробітництва, і які, як підтвердив аналіз, перебувають у наступних площинах: географічної доцільності використання транзитного потенціалу обох країн; двосторонньої зацікавленості в розвитку партнерства в нафтогазовій сфері і в галузі наукоємного виробництва; спільного інвестування і економічної діяльності в третіх країнах. Таким чином, важливим чинником інтенсифікації співпраці Ірану та України можна вважати структурну взаємодоповнюваність їх економік, яка дає змогу реалізувати порівняльні переваги обох країн на закордонних ринках. Структура імпорту українських компаній загалом відповідає структурі природних ресурсів Ірану, що варто використати для планування товарної політики іранських експортерів. Реальна залежність України від імпорту енергоносіїв, необхідність диверсифікації їх постачальників, з одного боку, а з другого - пошук Іраном можливостей більш ефективного просування постачання нафти і газу на ринки Західної Європи створюють широкі можливості для взаємовигідної співпраці в сферах літакобудування, енергетики, металургії, добувної промисловості, нафтохімії, нафтопереробки, транспорту, машинобудування, сільського господарства, підготовки кадрів.

  4. Однією з перспективних сфер ірано-української економічної співпраці є ринок природних облицювальних матеріалів. Можливості ірано-української співпраці в цій сфері підкріплені планами іранського уряду побудувати нові виробничі потужності всередині країни й за рубежем, і орієнтацією на використання сучасних підходів роботи на світових ринках. Ситуація на українському ринку природного каменю дозволяє узагальнити можливості використання інструментів міжнародного маркетингу в економічній співпраці двох країн.

  5. Неодмінною умовою інтенсифікації і підвищення ефективності економічної співпраці між Іраном та Україною є впровадження сучасних підходів міжнародного маркетингу, усунення законодавчих і торгових бар'єрів співпраці, формування сприятливого середовища для розвитку інвестиційної і підприємницької діяльності господарчих суб'єктів обох країн.

Публікації автора:

У наукових фахових виданнях:

  1. Фархад Паранд. Ринкова адекватність: проблеми міжнародної співпраці України і Ірану в умовах глобалізації // Маркетинг в Україні. – 2005. – №6. – С. 32-34 (0,4 д.а.).

  2. Фархад Паранд. Товарная составляющая маркетинговой стратегии в международном сотрудничестве // Вісник МАУП. – 2005. – №9. – С. 206-213 (0,4 д.а.).

  3. Фархад Паранд. Роль транспортної інфраструктури в реалізації міжнародних зв'язків (на прикладі співробітництва України та Ірану) // Вісник Українського державного університету водного господарства та природокористування / Збірка наукових праць. Серія: Економіка. – Рівне, 2004. – Випуск 2 (26). – Частина ІІ. – С. 420-424 (0,3 д.а.).

  4. Фархад Паранд. Анализ маркетинговой среды развития международного торгово-промышленного сотрудничества Украины и Ирана // Формування ринкової економіки. / Збірник наукових праць Київського національного економічного університету. Спеціальний випуск. – Київ, 2004.– С.285-292 (0,4 д.а.).

  5. Фархад Паранд, Каніщенко О.Л. Потенціал взаємовигідної співпраці: Україна і Іран в умовах глобалізації // Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. – Київ, 17-18 листопада 2005 року (0,7/0,3 д.а.).

  6. Фархад Паранд, Луций О.П. Ринок продукції тваринництва в Ірані: тенденції і уроки // Вісник Харківського національного університету ім. В.Н. Каразіна. – Харків, 2001. – № 502. – С. 295-299 (0,3/0,25 д.а.).

  7. Фархад Паранд, Ибрахими А.Х. Проблема виходу Іранського декоративного каменю на світовий ринок, зокрема на ринок України // Маркетинг в Україні. – 2006. – № 4(38). – С. (0,5/0,25 д.а.).

В інших виданнях:

  1. Farhad Parand. EAST – West: transport paradigm of international collaboration // Economic Competitiveness and the Sustainability Paradigm, Vol 7. – Poland, Szczecin, April, 2007. (0,4 д.а.)

  2. Фархад Паранд. Роль транспортної інфраструктури в реалізації міжнародних зв'язків (на прикладі співробітництва України і Ірану) // Матеріали ІІІ Міжнародної конференції студентів, аспірантів і молодих учених. – Київ, 24-27 березня 2004 р. – С. 290-291 (0,1 д.а.).

  3. Фархад Паранд. Управление маркетингом во внешнеэкономической деятельности предприятий // Матеріали VI міжнародної науково-практичної конференції “Теорія і практика сучасної економіки”. – Черкаси, 28-30 вересня 2005 р. – С. 189 (0,1 д.а.).

  4. Фархад Паранд. Історія економічних відносин між Україною та Іраном // Збірник матеріалів VІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції “Молодь, освіта, наука, культура і національна самосвідомість”. – Київ, 15-16 квітня 2004 р. – С. 189-192 (0,1 д.а.).