Анотація до роботи:
Компанець Н.М. Формування довільної поведінки у молодших школярів із затримкою психічного розвитку. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.08 – спеціальна психологія. Інститут спеціальної педагогіки АПН України, Київ, 2004 р. Дисертація присвячена вивченню проблеми формування довільної поведінки молодших школярів із затримкою психічного розвитку. В дисертації реалізований новий підхід до вивчення довільної поведінки через дослідження довільного поведінкового акту як цілісної системи структурних компонентів: усвідомлення правил і засвоєння способу дій, оперативного самоконтролю як показника внутрішнього плану дій, кінцевого самоконтролю. Охарактеризовані особливості структурних компонентів довільного поведінкового акту молодших школярів із ЗПР порівняно з учнями масових шкіл. Визначено умови, за яких довільний поведінковий акт відбувається успішніше. Встановлено, що формування довільної поведінки у молодших школярів із затримкою психічного розвитку ефективно відбувається при включенні формуючих завдань комплексного характеру в навчальний процес та в позаурочну діяльність. |