Анотація до роботи:
Бойко Г.М. Підготовка підлітків із синдромом Дауна до психосоціальної інтеграції в суспільство. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.08 – спеціальна психологія. – Інститут спеціальної педагогіки АПН України, Київ, 2003. Робота присвячена проблемі підготовки підлітків із синдромом Дауна до психосоціальної інтеграції в суспільство. Виявлені базальні (інтеграційні) показники: психофізичні, фізичні та соціальні; розроблені якісні та кількісні критерії їх сформованості. Разом вони розглядаються як інтегральний показник, який визначає інтеграційний рівень готовності до можливості відносно самостійного проживання в суспільстві. Дослідження їх сформованості дозволили зробити висновок про їх недостатній рівень. З метою формування достатнього інтеграційного рівня у підлітків із синдромом Дауна створено систему психолого-педагогічної підготовки, яка включає: розвиток психічних функцій; розумової та фізичної працездатності; етико-естетичне виховання; соціальне формування особистості, а також передбачає проведення консультативної роботи з сім’єю. Ефективність цієї системи підтверджено результатами порівняльного аналізу констатуючого і формуючого експериментів. |